Adif ha donat el tret de sortida a Madrid al ramal que connectarà la línia de l'AVE a Barcelona i la de l'AVE a Llevant perquè els trens puguin passar d'un corredor a l'altre sense haver de passar per la capital espanyola, segons ha informat la companyia. Aquest enllaç també permetrà que els trens d'alta velocitat a la ciutat comtal puguin accedir al túnel que unirà les estacions d'Atocha i Chamartín i a la futura passant d'Atocha utilitzant la línia de Llevant.
L'empresa pública ha adjudicat a Acciona el contracte d'obres de la primera fase de construcció, que costarà 5,53 milions d'euros, i que suposa executar el tram de la plataforma ferroviària un cop passat el nus de l'enllaç de la M-50 i la M-45.
La construcció de la resta de l'enllaç es realitza en consonància amb les obres de construcció de la nova estació passant d'Atocha, que s'emmarca, també, en el pla de reforma i ampliació de l'estació de tren de Madrid-Atocha. De fet, Adif s'ha fixat l'objectiu que l'enllaç entre aquestes dues línies estigui a punt per entrar en servei quan l'estació passant estigui operativa.