Adif ha llençat la segona fase de la liberalització del transport ferroviari d'alta velocitat a l'Estat amb tres nous corredors: Madrid-Galícia, Madrid-Astúries/Cantàbria i Madrid/Cadis-Huelva amb un total de 72 nous serveis diaris. Es tracta tot just del primer pas amb la publicació, de la informació preliminar sobre l'oferta de capacitat i les franges horàries per circular (32 solcs al dia en el cas de Madrid-Galícia, 24 entre Madrid-Astúries/Cantàbria i 16 en la Madrid-Cadis/Huelva) perquè les operadores puguin analitzar l'oferta. Posteriorment, en el primer trimestre del 2025, Adif publicarà el calendari del procés i les normes.
En el primer procés de liberalització el 2020, hi van formar part les línies d'alta velocitat entre Barcelona-Madrid, Madrid-País Valencià i Madrid-Sevilla/Màlaga).
Adif ha llençat la segona fase de la liberalització del transport ferroviari d'alta velocitat a l'Estat amb tres nous corredors: Madrid-Galícia, Madrid-Astúries/Cantàbria i Madrid/Cadis-Huelva
Com en aquella ocasió, en la segona fase es proposarà la possibilita de formalitzat acord marc plurianual entre Adif i les empreses ferroviàries. El procés serà supervisat per la Comissió Nacional dels Mercats i la Competència i clourà a finals del 2026, amb la signatura dels acords amb les empreses que en resultin adjudicatàries.