Adif ha adjudicat per 64 milions d’euros les obres del nou accés ferroviari a la T1 de l’Aeroport del Prat. Segons l’empresa adjudicatària, la intervenció, que inclou una connexió amb la línia d’ample convencional Barcelona-Vilanova i la Geltrú i actuacions sobre el túnel d’accés i les estacions de les terminals 1 i 2 – on connectarà amb la línia 9 del metro – permetrà connectar l’aeroport i la ciutat amb un trajecte d’uns 19 minuts. Adif considera que, amb el nou recorregut, es dóna "un impuls definitiu a una infraestructura estratègica en el futur de la xarxa de rodalíes de Barcelona".
La beneficiària d’aquesta adjudicació és una UTE formada per Comsa i Comsa Instalaciones y Sistemas Industriales, que serà l’encarregada de l’adaptació dels accessos a la línia, les estructures i moviments de terra per l'enllaç amb la nova via, el drenatge de la plataforma i reposicions de serveis afectats, així com el muntatge de via, sistema d'electrificació i instal·lacions de seguretat i comunicacions del nou ramal i altres equipaments. El projecte, segons estima Adif, tindrà una durada de 24 mesos i es finançaran amb els fons europeus Next Generation EU.
La nova connexió permetrà, a més, l’accés directe a la T1 per via ferroviària des de Manresa i Maçanet, passant per Barcelona, mitjançant les línies R2 i R4 de rodalíes. Amb aquests treballs d’ampliació es podrà, a més, instal·lar un servei de llançadora entre les terminals de l’aeroport i la línia d’alta velocitat Madrid-Barcelona-Frontera.
El projecte contempla també treballs d’arquitectura a les estacions d’ambdues terminals en andanes i estructures, així com la renovació de les instal·lacions de sanejament, aigua, electricitat o il·luminació dels edificis. També es millorarà l’estat del túnel i la via d’accés cap a l’Aeroport, amb obres de drenatge o muntatge de nous sistemes d’electrificació i instal·lacions de seguretat ferroviària.