Aena invertirà en l'Aeroport Adolfo Suárez Madrid-Barajas un total 1.571 milions d'euros fins a 2026 amb l'objectiu d'elevar la seva capacitat fins als 80 milions de passatgers, deu més que en l'actualitat, ha anunciat el ministre de Foment, Íñigo de la Serna, en la presentació del pla realitzada en l'aeroport madrileny. Aquesta xifra és un 30% superior a la projectada per a l'Aeroport del Prat, que preveu destinar 1.211 milions fins al 2016 per aixecar una nova terminal satèl·lit.
Amb aquestes obres, de laa Serna vol que l'aeroport de la capital espanyola tingui capacitat per poder gestionar un nombre de passatger superior al de tots els turistes que arriben a Espanya, que l'any passat segurament superarà el rècord de 75 milions de persones. El ministre concentra els esforços a potenciar l'aeroport de Madrid, mentre a Barcelona intenta diluir-ne l'èxit apostant per la quarta pista de Girona.
Inversió per un nou hub
El pla director de l'aeroport Adolfo Suárez-Madrid Barreges 2017-2026, suposarà una inversió d'uns 530 milions fins a 2021, mentre que els 1.041 restants s'invertiran entre 2022 i 2026.
Es duran a terme actuacions de millora de les terminals T1-2-3 i en les qualitats constructives de la infraestructura i es renovaran els equipaments. A més s'ampliarà l'edifici de la terminal T4S i es crearan nous estacionaments per a aeronaus intercontinentals de gran grandària.
"Aquest pla no solament millorarà l'aeroport de Barajas sinó que és vital per al sistema aeroportuari espanyol ja que aquest és l'aeroport més important de la xarxa d'Aena", va explicar De la Serna, que va assegurar que permetrà consolidar a Barajas com hub fonamental per a la connectivitat entre els comprats hispanoamericà, nacional i europeu.
El ministre va destacar com a objectius primordials del Pla Director, l'adaptació de les infraestructures a la demanda, la millora de la connectivitat, la modernització i millora de la qualitat de les infraestructures, el foment de la intermodalidad i l'aposta per la sostenibilitat ambiental.
Entre les inversions previstes no està la possible connexió de la T4 amb l'estació de Chamartín, actuació que "gairebé amb total seguretat", segons va explicar el ministre es farà, però que no s'ha inclòs en el pla director perquè encara s'estan barrejant diverses alternatives per veure quin és la solució més eficient. "De moment el projecte no té la suficient maduresa", va explicar el ministre.