• Economia
  • Les aerolínies calculen pèrdues de 40.000 MEUR pel coronavirus

Les aerolínies calculen pèrdues de 40.000 MEUR pel coronavirus

Les reserves cauen a la meitat que l'any passat en aquesta època, en alguns casos

Un avió de Ryanair en referència a les pèrdues milionàries de les aerolínies pel coronavirus | ACN
Un avió de Ryanair en referència a les pèrdues milionàries de les aerolínies pel coronavirus | ACN
Redacción VIA Empresa
Barcelona
10 de Març de 2020
Act. 10 de Març de 2020

Les aerolínies europees calculen que deixaran d'ingressar entre 20.000 i 40.000 milions d'euros pel coronavirus. De fet, el lobby A4E -del qual formen part empreses com Air France-KLM, Easyjet, IAG, Lufthansa, Ryanair, Norwegian, TAP Air Portugal, Aegean, Boeing i Airbus, entre d'altres- indica que, en alguns casos, les reserves han caigut més de la meitat en comparació a aquesta època de l'any passat. En aquest sentit, temen el "ràpid" descens de la demanda. 

Tot i així, admeten que encara és massa d'hora per fer una aproximació precisa sobre les pèrdues que pot suposar la malaltia per a les aerolínies. De moment, reclamen a la Comissió Europea que decreti una "exempció temporal" de la regulació sobre franges horàries de vol. Aquesta normativa indica que les companyies aèries han de volar un mínim d'un 80% en una franja horaria determinada per poder-la conservar.

Les cancel·lacions de vols que s'estan fent arrel del coronavirus podria fer que algunes aerolínies perdessin franges, asseguren. Aquesta mesura que sol·licita el lobby ja es va implantar durant la guerra d'Iraq del 2002, el brot de SARS l'any 2003 i la crisi financera el 2009. 

Les cancel·lacions de vols i rutes per part de les aerolínies a causa del coronavirus i també de la reducció de la demanda de volar a destinacions concretes s'han produït des de l'inici del brot. Primer, les aerolínies van començar a deixar d'operar en aeroports xinesos propers a l'epicentre de la malaltia.

La setmana passada, però, British Airways ja va anunciar les primeres suspensions a causa de la baixa demanda en rutes als Estats Units i diversos països europeus amb un alt nombre d'infectats, com Itàlia. Entre les recomanacions de les autoritats sanitàries i laborals destaquen no viatjar a zones amb molts casos de COVID-19.