Les administracions públiques estan prenent les mesures necessàries per afrontar possibles vagues a l’aeroport del Prat aquest estiu. Així ho ha assegurat la delegada del govern espanyol a Catalunya, Teresa Cunilllera, que ha dit que ja s’estan preparant els serveis mínims i reforços que es puguin necessitar en cas que les aturades convocades pels treballadors de Ryanair i Iberia s’acabin produint. No obstant això, Cunillera remarca que encara hi ha temps perquè els sindicats i l’empresa arribin a un acord i es desconvoquin les aturades.
D’altra banda, Cunillera ha remarcat que les cues són un “tema puntual” i les ha atribuït a l’elevada “estacionalitat” de l’aeroport, no a la manca de personal. Així ha coincidit el conseller de Territori i Sostenibilitat, Damià Calvet, qui ha afirmat que l’aeroport està “més preparat que en ocasions anteriors” per afrontar la temporada d’estiu i que les companyies també estan “més preparades per afrontar possibles eventualitats”.
Calvet ha anunciat també la posada en marxa, a través de l’Agència Catalana del Consum, d’un protocol per “facilitar” que els usuaris puguin presentar les seves reclamacions i “fer valer els seus drets”. Es tracta d’una iniciativa periòdica que ha de “permetre que l’aeroport funcioni més i millor”.
El primer tinent d’Alcaldia de l’Ajuntament de Barcelona, Gerardo Pisarello, ha assegurat que les imatges de cues i retards a l’aeroport que es van produir els estius passats “preocupen molt” i “no es poden tornar a repetir” perquè perjudiquen la “reputació” de la ciutat de Barcelona. És per això que Pisarello ha emplaçat tant les companyies com les administracions a tenir més transparència per oferir informació a la ciutadania quan es produeixin afectacions a l’aeroport.