L'aeroport de Lleida-Alguaire tancarà l'any multiplicant per cinc el número d'operacions, passant de les 6.000 de l'any passat a les 30.000 d'aquest 2019. Aquest augment es justifica per l'estratègia d'apostar per l'escola de vol i el manteniment d'avions, tal com ha explicat el delegat del Govern a Lleida, Ramon Farré, en la trobada nadalenca amb els mitjans de comunicació.
Farré ha explicat que aquesta estratègia permet tenir entre 30 i 35 persones treballant cada dia a l'aeroport, entre pilots, enginyers i personal de manteniment. Ho celebra perquè l'objectiu de l'aeroport "no és només ser una plataforma perquè arribin esquiadors i marxin sinó que cal que generi activitat d'alt nivell a les Terres de Lleida". Tot i l'augment d'operacions, Farré ha assegurat que no hi ha col·lapse aeri. Això sí, ha dit que "estem col·lapsant indirectament l'aeroport del Prat perquè depenem del seu control aeri".
Farré ha assegurat que l'absència dels vols de Thomas Cook, tot i que fa cinc anys hauria estat un problema, ara "no és cap drama" per a Lleida ja que aportava unes 50 operacions anuals. A més, ha anunciat que l'estratègia del manteniment d'avions continuarà de cara a l'any que ve, amb la construcció de dos nous hangars.
El 2019 "ha estat un any en què l'aeroport d'Alguaire s'ha enlairat de manera definitiva" i ha afegit que hi han passat uns 60.000 passatgers entre aviació general i aviació comercial. Pel que fa al balanç econòmic, Farré ha reconegut que l'aeroport seguirà tenint pèrdues, "però menys". Fa cinc anys tancava amb sis milions de pèrdues anuals i enguany baixarà a tres. "Hem de pensar que els aeroports tenen un procés de maduració molt llarg", ha recordat.