• Economia
  • El Prat tanca el 2020 amb xifres del 1995

El Prat tanca el 2020 amb xifres del 1995

L'Aeroport de Barcelona veu passar 12,7 milions de passatgers, un 75% menys que l'any passat, per l'impacte que ha provocat en el sector aeri la covid-19

Una de les zones d'arribades de l'Aeroport del Prat | ACN
Una de les zones d'arribades de l'Aeroport del Prat | ACN
Redacción VIA Empresa
Barcelona
21 de Gener de 2021

L’Aeroport de Barcelona ha tancat el 2020 amb 12,7 milions de passatgers, un -75% menys que l’any anterior i una xifra que no s'assolia des del 1995, segons recull la Cambra de Comerç de Barcelona a l'Observatori de Tràfic Aeri de Barcelona. Malgrat que durant els mesos d’estiu del 2020 hi va haver una petita recuperació, aquesta s’ha acabat reduint durant els últims mesos de l’any.

 

Concretament, el tràfic nacional, que ha estat el segment que millor ha suportat la caiguda, s’ha reduït un -66% respecte el 2019; mentre que el passatge europeu i intercontinental ho ha fet un -74% i un -71%, respectivament, en comparació l’any anterior. Cal apuntar que part d’aquest major impacte en el tràfic europeu i intercontinental es deu a les restriccions establertes per viatjar entre països que des de mitjans de juliol van tornar a augmentar.

Paral·lelament, l’Aeroport de Barcelona també ha vist reduït el nombre de destinacions en un -40% i en aquelles destinacions que s’han mantingut s’hi han disminuït les freqüències. En aquest sentit, el nombre de companyies aèries que hi operen s’ha reduït un -50%, comparant la segona setmana de desembre 2020 respecte la de desembre 2019, segons dades de la plataforma CAPA.

 

I no només això. L’Aeroport de Barcelona va acabar la temporada d’estiu com el 10è aeroport europeu en nombre de passatgers, quatre posicions més avall que al 2019 que ocupava la 6a posició. No obstant això, si es compara el comportament dels mesos de gener a agost respecte als del 2019, es pot observar com la dinàmica de Barcelona ha estat similar a la dels grans aeroports europeus. En concret, Barcelona presenta una variació interanual del -70%, mentre que Charles de Gaule a París, l’aeroport líder a Europa, ha vist reduït el seu tràfic en un -63%.