Enrenou a l’aeroport del Prat. Els vigilants de seguretat de l’equipament han convocat una vaga indefinida a partir del 10 d’agost. L’escrit presentat pels sindicats CSIF, RoS, ATES, STS-C i ADN denuncien un incompliment de l’empresa gestora del servei per no respectar el descans del personal, la conciliació familiar i, a la vegada, exercir “un abús d’autoritat i pressió sobre els subordinats”. En aquest sentit, els treballadors i treballadores asseguren que no es compleixen els criteris de paritat.
A més, els sindicats exigeixen a l’empresa altres beneficis per la plantilla com el pagament del pàrquing o que es pugui habilitar una zona d’estacionament gratuïta i un plus d’idiomes pels vigilants. Des de principis de mes, Eva Valenzuela és la nova directora de l’equipament en substitució de Sonia Corrochano, qui ha estat nomenada màxima responsable Planificació Aeroportuària i Control Regulatori de la direcció general d’Aeroports. Anteriorment, Valenzuela ha ocupat càrrecs de responsabilitat en aeroports com el de Palma de Mallorca i Menorca, a més de coordinar la direcció del pla Barcelona. Per la seva banda, Corrochano serà la persona responsable de la planificació de tots els aeroports de la xarxa.
En paral·lel a Barcelona, recentment, la Generalitat, la Diputació de Girona i la Cambra de Comerç han rubricat el seu compromís per impulsar l'aeroport Girona-Costa Brava. Han signat un conveni de col·laboració a tres bandes per aportar-hi conjuntament 1,6 milions d'euros. Fonamentalment, aquesta quantitat es reparteix entre la Generalitat i la Diputació, que hi destinaran 800.000 euros cadascuna, mentre que la Cambra hi aportarà 5.000 euros. A través de la nova Taula Estratègica de l'Aeroport de Girona, es treballarà per diversificar les companyies que operen des de la terminal de Vilobí d'Onyar (Selva), ampliar les rutes i promoure l'arribada de l'alta velocitat.