Aquest dimecres, 1 de juliol, s'han reobert les fronteres europees després de més de tres mesos tancades arrel del coronavirus. Els primers vols amb origen o destinació a països de l'espai Schengen han suposat la reactivació de l'activitat internacionals dels aeroports. El de Palma és el que més operacions programades té el primer dia, amb un total de 210 -107 arribades i 103 sortides-.
A l'aeroport del Prat, per la seva banda, s'han enlairat 86 avions i n'han aterrat 86 més. La infraestructura ha reobert una part del dic longitudinal de la T1. Tot i així, l'aeroport de Barcelona encara opera a mig gas, pendent que el Govern central aprovi les connexions amb els 15 països de fora de l'espai Schengen que ha acordat permetre la Unió Europea.
Tot i que l'arribada de turistes encara és minoritària, els taxistes asseguren a l'ACN que ja comencen a ser visibles a l'aeroport. Han passat d'esperar entre set i vuit hores per tenir clients a aconseguir-ne en poc més d'una hora, expliquen.
L'obertura parcial de les fronteres ha suposat per a l'aeroport de Girona la represa de l'activitat comercial. El primer vol en aterrar ha estat un de Ryanair provinent d'Eindhoven. L'aerolínia preveu anar reactivant fins a 18 rutes a l'aeroport Girona-Costa Brava al juliol.
Una altra empresa que reprendrà les operacions aquesta setmana serà Norwegian, en aquest cas a l'aeroport del Prat. El dijous arribarà el primer vol provinent d'Oslo, mentre que divendres es recuperaran les rutes amb Copenhague i Estocolm.
Mesures de seguretat
Els passatgers internacionals que arriben a qualsevol aeroport de l'Estat espanyol són sotmesos a un control sanitari. Primer, se'ls mesura la temperatura per mitjà de càmeres termogràfiques; després, omplen un formulari per assegurar-ne la traçabilitat en cas de contagi; i finalment, se'ls sotmet a un control visual. Si s'identifica algun cas sospitós, hi ha un quart filtre, en què personal sanitari avalua la situació del passatger.