• Economia
  • Així afectarà el coronavirus a les relacions comercials amb la Xina

Així afectarà el coronavirus a les relacions comercials amb la Xina

Acció recull recomanacions per encarar les relacions comercials amb el gegant asiàtic en aquest moment d'autoaïllament

Afectacions comercialspel coronavirus | iStock
Afectacions comercialspel coronavirus | iStock
Redacción VIA Empresa
Barcelona
07 de Febrer de 2020
Act. 10 de Febrer de 2020

Catalunya va exportar 1.494 milions d'euros a la Xina el 2018. Principalment carn de porc (11,8%), aparells i material elèctric (9,1%) i coure (8,6%). 4.900 empreses catalanes exporten a la Xina, 1.921 de les quals ho fan de manera regular (els últims quatre anys de manera consecutiva). Les exportacions catalanes representen el 23,8% de les exportacions de l'Estat espanyol a la Xina. Actualment hi ha 198 filials d'empreses catalanes en aquest país. La gran incidència de les relacions comercials amb el país asiàtic ha dut a Acció, a través de l'Oficina Tècnica de Barreres a la Internacionalització, a fer un seguiment de la situació de l'epidemia i les seves afectacions econòmiques.

En una nota de premsa, el Departament d'Empresa i Coneixement ha fet un recull de les afectacions que les empreses catalanes han de tenir en compte, les quals calculen que s'allargaran, com a mínim, fins al 10 de febrer, data fins a la qual el govern xinès pretén mantenir l'autoaïllament. Aquesta data marcarà especialment el funcionament administratiu, ja que la major part dels serveis romandran paralitzats. Això afecta també a fàbriques, botigues, ports, aeroports i duanes. La paralització d'aquestes últimes té un gran impacte en l'exportació i la importació de mercaderies.

Una altra de les protagonistes de l'autoaïllament és la reducció de la mobilitat de les persones. Se segueixen expedint visats de negocis i turisme a la Xina, tot i que diverses companyies aèries europees han cancel·lat les seves rutes cap als aeroports xinesos. Tot plegat pot provocar la cancel·lació de reunions presencials amb clients o proveïdors xinesos i la participació en esdeveniments al país.