L'Agència Tributària de Catalunya (ATC) mobilitzarà un equip de 74 professionals i 35 punts d'atenció arreu del territori per ajudar la ciutadania –de manera personalitzada i gratuïta- a fer la declaració de la renda 2023. L'atenció es farà via telefònica i també presencial, i enguany és el setè any que l'ATC ofereix aquest servei amb recursos i estructura propis. Fins al 28 de juny, es pot demanar cita per rebre assistència telefònica al telèfon 901 22 33 44, gestionat per l'AEAT. El 7 de maig, l'equip de professionals de l'ATC començarà a contactar amb les persones que hagin sol·licitat el servei, tenint en compte el dia i la franja horària que hagin indicat com a preferents.
D'altra banda, els contribuents que vulguin ser atesos presencialment a les oficines de l'ATC -del 3 de juny a l'1 de juliol- ho podran demanar a través d'aquest mateix telèfon, a partir del 29 de maig. Pel que fa a la campanya de patrimoni, els professionals de l'ATC oferiran atenció presencial a les oficines centrals de l'Agència a Barcelona i a les delegacions territorials a Girona, Lleida i Tarragona, entre el 10 i el 21 de juny, ambdós inclosos. Es podrà començar a demanar cita a partir del 6 de maig, a la seu electrònica de l'ATC.
El 7 de maig, l'equip de professionals de l'ATC començarà a contactar amb les persones que hagin sol·licitat el servei
Prop de 14.000 persones ateses el 2022
Durant la campanya de la renda 2022, l'ATC va atendre 13.695 persones, amb recursos i estructura propis. D'aquestes, 6.206 van rebre assessorament telefònic personalitzat i 7.489 van ser ateses presencialment a les oficines i delegacions territorials. A més, els professionals de l'ATC també van ajudar un total de 90 contribuents a fer la seva declaració de l'impost sobre el patrimoni de manera presencial. El grau de satisfacció de les persones ateses a les oficines de l'Agència Tributària de Catalunya durant la campanya de la renda de l'any passat va arribar al 99%.