• Economia
  • Ahead Analytics, una mirada cap a un futur sostenible

Ahead Analytics, una mirada cap a un futur sostenible

La consultoria que porta a les empreses a produir i pensar d'una manera més ecològica

Ahead Analytics busca que les empreses tinguin una filosofia de 'zero waste' | Cedida
Ahead Analytics busca que les empreses tinguin una filosofia de 'zero waste' | Cedida
Barcelona
08 d'Abril de 2021
Act. 08 d'Abril de 2021

La gestió de residus ha deixat de ser un tabú per a convertir-se en una de les parts més importants de les empreses. Els productors que fan un mal ús dels seus residus cada cop estan més perseguits o, simplement, acaben a la cua de les possibles compres per part dels clients. Ahead Analytics és una consultoria que neix de la necessitat de renovar la gestió que fan les empreses dels seus productes, des de les cadenes de producció fins a la gestió dels residus en finalitzar un projecte.

"Treballem perquè les empreses tinguin una mirada més sostenible, però a la vegada fem que aquesta gestió sigui atractiva per a elles", explica Diego Palau, CEO i fundador d'Ahead Analytics. En aquest sentit, el fundador diu que el seu objectiu és millorar les empreses i, al mateix temps, aconseguir reduir els costos d'aquestes fent petits canvis en la seva manera de fer.

Amb la col·laboració de Barcelona Activa, la companyia ha ajudat unes sis grans empreses a refer la seva manera de produir per aconseguir grans resultats dels petits canvis en la producció, entre elles, HP, la multinacional Berry o l'empresa de rentadores industrials, Girbau. I és que Ahead Analytics té tres fronts d'acció: l'optimització de les cadenes de producció, el bon ús de l'embalatge dels productes i, sobretot la gestió dels residus perquè se'n generin els menys possibles: "Una filosofia de zero waste", somriu el fundador.

Pel que fa a la competència del sector, Ahead Analytics es veu molt més avançada que algunes de les consultories i, tal com indica el seu nom, sempre van un pas per davant. "Ens agrada embrutar-nos les mans i entrar realment a les fàbriques per veure de primera mà el que estan fent i com podem millorar-ho", explica Javier Geisseler, el project manager de la companyia. A més, l'empresa és una de les pioneres en intentar acabar amb els residus de les empreses, una feina que pocs volen fer, perquè segons el CEO d'Ahead Analytics, "no és una feina massa glamurosa".

Un mercat canviant

A més, les empreses cada vegada estan més conscienciades amb el fet que hi ha d'haver un canvi en els processos, no només per reduir costos, sinó per a començar a intentar reutilitzar residus i optimitzar la logística d'algunes accions per fer-les més sostenibles i socials. "Em podria atrevir a dir que és un tema generacional, cada vegada hi ha més gent que entra nova interessada a canviar la manera de produir i fer-la més ecològica", explica Geisseler.

Si bé és cert, el mercat dels residus està canviant i, com en moltes ocasions, Espanya segueix a la cua d'aquests canvis: "El país és el tercer que més plàstic utilitza en els seus processos, encara que el model industrial no sigui dels més grans", descriu Palau. En aquest sentit, Espanya és dels països on encara no hi ha un impost envers els residus plàstics, un dels últims a la Unió Europea en implementar-lo. A part, a Catalunya i al País Basc, l'impost per abocar residus és d'uns 100 euros, el més alt a tot l'Estat, però encara molt per sota de la mitja europea: "En alguns països està prohibit abocar, en canvi a altres racons d'Espanya és pràcticament gratuït" es lamenta Palau.

Ahead Analytics lluita precisament en contra d'aquests mals costums, per tal d'ajudar a les empreses a optimitzar molts més recursos i d'una manera molt més ecològica, tot i que la llei de vegades no ho obliga. "Som conscients que algunes empreses es limiten a seguir les regulacions, però nosaltres les volem portar un pas més enllà", descriu el fundador.

La internacionalització

Una de les grans aspiracions de la companyia és la internacionalització, però no només la seva, sinó el creixement en àmbit internacional dels seus clients. "Volem aconseguir donar les eines suficients als nostres clients per impulsar la seva internacionalització", diu Palau.

Tot i això, l'empresa no s'oblida de les seves necessitats i com a objectius futurs es marca la meta d'aterrar a Portugal i França, però també de consolidar-se dins de les empreses com a consultoria principal: "Ens agradaria ser una empresa dins d'una empresa i deixa una mica enrere aquesta etapa de finalitzar un projecte i marxar", remarca el fundador.

Ahead Analytics es planta al mercat per tal d'aconseguir un tractament més adient dels residus i, en general, una producció molt més òptima i sostenible de les empreses, seguint una mica més de prop la línia marcada per la Unió Europea, tal com diu Palau: "Volem fer que les companyies demostrin una consciència molt més ecològica".