El Corte Inglés i Alibaba s’uneixen per fer front a Amazon. Les dues companyies han signat un acord de col·laboració gràcies al qual El Corte Inglés podrà vendre els seus productes a través de la plataforma del gegant xinès. Com a contrapartida, AliExpress podrà establir corners i altres espais físics en els centres comercials de la companyia.
Les dues empreses han posat en marxa aquesta col·laboració amb l’objectiu d’aprofitar les seves fortaleses i també les de les diferents unitats de negoci i empreses associades, com Tmall, Alibaba Cloud, Alipay i AliExpress, segons informa El Corte Inglés en un comunicat.
Aquestes iniciatives arriben poc després que AliExpress obrís una pop up al centre comercial de El Corte Inglés de Sanchinarro a Madrid, la primera botiga temporal que la plataforma xinesa inaugurava a uns grans magatzems de l’Estat espanyol. Així mateix, la companyia ja va signar el passat mes de març un acord amb Alipay, la plataforma de pagament mòbil intel·ligent d’Alibaba, per fer més fàcils i segures les compres als turistes xinesos que visiten Espanya.
Per al conseller delegat de El Corte Inglés, Víctor del Pozo, “aquest acord ens permetrà unir el món físic i l’online, oferint una millor experiència de compra al client”. També ha destacat els beneficis de l’acord el director d’Alibaba per a Espanya, Itàlia, Portugal i Grècia, Cipriani Foresio, qui ha afirmat que “l’experiència i les habilitats aportades per ambdues companyies generaran un valor i unes oportunitats de negoci úniques”.