L'Alimentaria 2020 preveu superar-se a sí mateix. El saló de la indústria alimentària que celebra Fira de Barcelona espera 4.500 empreses exhibidores, 1.000 de les quals estrangeres, 150.000 visitants o més, un 30% dels quals estrangers de 157 països. Així ho ha avançat en la presentació del saló el preisdent del comitè organitzador, Josep Lluís Bonet. El també president d'honor de Freixenet i president de la Cambra de Comerç d'Espanya ha posat en valor "l'elevat poder de convocatòria internacional del saló i el seu paper eficaç a l'hora de dinamitzar les exportacions de les empreses del sector i facilitar noves oportunitats".
Durant l'acte de presentació del saló, la consellera d'Agricultura de la Generalitat, Teresa Jordà, ha volgut "posar en valor l’oportunitat que és Alimentaria, que ha esdevingut una de les fires més importants del món del sector agroalimentari". Segons la consellera, "que se celebri aqui ens ofereix l’oprtunitat extraordinaria de mostrar la potencia, crativitat i innovació del sector agroalimentari del país". Jordà ha remarcat que "Alimentaria és pol d’atracció, hub, presentació de noves tendències i punt de trobada de les empreses i del sector dels cinc continents", en referència a la gran internacionalització del saló.
Segons Jordà, Alimentaria 2020 és "una oportunitat per a les nostres empreses agroalimentaries per posar en valor els seus productes i per guanyar quotes de mercat aquí i a la resta del món". Alimentaria és "un far" per al sector per veure quines són les tendències.
Jordà ha recordat que "Alimentaria és el primer saló del país, si tenim en compte que el MWC és un projecte extern" i en aquest sentit ha remarcat que "Catalunya és una potència en alimentació: som un dels primers clústers agroalimentaris d’europa i el sector implica el 80% del territori català, és un sector estratègic".
Més expositors i compradors internacionals
L'àrea que agrupa la major part de l'oferta forània del certamen, International Pavilions, ha superat ja el 80% de la seva comercialització, una xifra que duplica la que es va assolir en les matixes dates de les edicions anteriors. Grecia, Canadà i Japó s'estrenen com a expositors i repeteixen EUA, i israel, que incrementen un 20% els metres quadrats respecte de 2018. I repetiran Italia, Alemanya, Portugal, Bèlgica, Romania, Polònia, Marroc, Argentina, Ecuador, Colòmbia, Xina, Corea, Indonèsia i Tailàndia, entre d'altres.
En aquest sentit, J. Antonio Valls, director general d'Alimentaria Exhbitions, subratlla que "en aquesta edició el focus internacional es reforça, amb un significatiu increment de la participació de països tant en el pavelló internacional com en els salons sectorials, amb una important demanda d'espai".
Aparador de tendències
Alimentaria torna a repetir amb els salons interns de carn, llet dolços i conserves, però s'hi suma Alimentaria Trends que representarà subsectors com delicatessen, producció orgànica, lliures d'al·lèrgens, Halal i funcionals.
Com a gran saló de tendències, segons explica Valls, el saló intentarà tractar els temes més punters com les honest foods, el delivery i dark kitchens, transformació digital, sostenibilitat, distribució, responsabilitat social corporativa i un llarg etcètera.