• Economia
  • Alimentaria se celebrarà (el 2021)

Alimentaria se celebrarà (el 2021)

Fira de Barcelona reprèn la seva activitat al setembre amb diversos salons i mesures preventives

La fira Alimentaria del 2018 | Cedida
La fira Alimentaria del 2018 | Cedida
Redacció VIA Empresa
Barcelona
29 de Juny de 2020

El saló Alimentaria se celebrarà al maigdel 2021, segons informa Fira de Barcelona en un comunicat. Així s'ha acordat amb les principals organitzacions i empreses del sector, convertint-se en una de les principals fires d'un any en el qual els recintes de Fira de Barcelona acolliran altres importants convocatòries de projecció internacional amb una àmplia representació de diferents sectors econòmics. Aquests esdeveniments protagonitzaran un intens calendari firal que es tornarà a reactivar el setembre vinent, mes en què la institució té previst reprendre la seva activitat, paralitzada per la pandèmia de covid-19, amb diversos certàmens i un precís protocol de seguretat i prevenció.

La decisió de traslladar al proper any, en concret del 17 al 20 de maig, la celebració del principal saló d'alimentació i begudes d'Espanya i un dels més destacats d'Europa, previst fins ara per al proper mes de setembre, ha estat adoptada avui per Fira de Barcelona d'acord amb el Comitè Organitzador d'Alimentaria, -en el qual estan presents les principals associacions i companyies d'una de les indústries capdavanteres del país-, donades les actuals circumstàncies i amb la finalitat de garantir la millor edició possible, tant en participació com a internacionalitat.

El president del comitè organitzador d'Alimentaria, Josep Lluís Bonet, ha explicat que s'ha pres aquesta decisió després de valorar l'actual situació, avaluar diferents alternatives i, sobretot, "escoltar al sector, al que agraïm el seu suport i aposta per un esdeveniment que, sens dubte, contribuirà a reactivar l'economia, tan castigada en aquests moments".

En aquest sentit ha subratllat que, amb el consens del sector, "el nostre objectiu és realitzar una gran edició, amb les màximes expectatives comercials, de networking i assistència de compradors i visitants internacionals, que representen el 25% del total", en un entorn amb tots els protocols de prevenció necessaris.