El Saló Internacional d’Alimentació i Begudes - Alimentaria i el Saló Internacional de l’Equipament i Maquinària per a la Restauració, Hoteleria o Col·lectivitats - Hostelco obren portes aquest dilluns en la que serà la primera edició conjunta dels dos esdeveniments referents en el món de l’alimentació i la restauració a l’estat espanyol i amb les quals es preveu generar un impacte econòmic de 200 milions d’euros.
Al llarg dels 100.000 metres quadrats que ocupen al recinte Gran Via de la Fira de Barcelona, reuniran fins dijous 19 d’abril més de 4.500 marques de 70 països que exposaran les seves novetats i projectes. En aquesta edició, la tendència la marquen els productes basats en el benestar, la salut, la sofisticació i en oferir aliments pràctics, segons destaca el director general d’Alimentaria Exhibicions, Antoni Valls. Mentre aquest diumenge s’enllesteix el muntatge dels estands, Valls remarca la vocació internacional que té la celebració conjunta dels dos esdeveniments.
Valls augura que l’edició 2018 d’Alimentaria i Hostelco serà un punt d’inflexió en la història del saló ja que assegura que la celebració conjunta de les dues fires "dóna un posicionament únic i diferencial en clau internacional, ja que poques fires tenen una oferta tan transversal en el món de l’alimentació, les begudes, el food service i l’equipament hoteler i hostaler dirigits a un canal que és clau com a motor de l’economia".
El director general d’Alimentaria Exhibicions basa el seu optimisme en les xifres del certamen, que reunirà 4.500 firmes, de les quals un 27% són internacionals, alhora que la previsió és rebre 150.000 visitants. D’aquests, es preveu que un 30% seran estrangers, procedents de 150 països, mentre s’han convidat 800 grans compradors internacionals. Des de la indústria catalana, Valls assenyala que es vol aprofitar aquesta atracció internacional per potenciar sectors “clau” com el vinícola, el càrnic i l’oli.
Pel que fa als eixos més destacats d’aquesta edició, Valls destaca que els expositors d’Alimentaria i Hostelco basaran les seves novetats en consolidar la nutrició, la salut, el benestar, la comunicació i la investigació, alhora que s’aposta per fomentar el plaer del consumidor amb embalatges pràctics i atractius. L’impacte de l’economia digital, assegura Valls, també serà una de les tendències durant els quatre dies de la fira.
A nivell de productes trencadors, la fira hi destina un espai dins el sector ‘The Alimentaria Hub’, amb l’exposició ‘Innoval’, on es mostraran 300 projectes que destaquen per la seva singularitat. Entre els més "mediàtics", hi ha les croquetes de calçot i de gintònic, la ginebre sense alcohol, la pizza de ‘kit-kat’ o l’ou sense closca. “Hi ha un gran ventall de productes els quals ara dependran de l’acceptació del consumidor final”, afegeix Valls.
En paral·lel, la fira obrirà un espai on reunirà xefs de primer nivell per oferir una mostra de les últimes tendències culinàries. A ‘The Alimentaria Experience’ hi passaran 35 cuiners d’arreu de l’estat espanyol que sumen un total de 45 estrelles Michelin. Alguns dels noms destacats que mostraran les seves habilitats als fogons seran Carme Ruscalleda, Paco Pérez, Ángel León, Elena Arzak i Fina Puigdevall.
En relació a l’impacte econòmic, Alimentaria i Hostelco calculen que la fira deixarà una petjada de 200 milions d’euros. Valls, senyala especialment els 12.000 operaris que han treballat en el muntatge, així com també els 150.000 visitants que es calcula que atraurà el recinte. L’ocupació hotelera per sobre del 98% és un dels indicadors clau en aquest càlcul d’impacte, sumat a la despesa prevista en sectors com la restauració i el transport.