Foodie de Mixprice, un batut substitut d'un àpat equilibrat, de base làctia, amb 26 vitamines i minerals i alt contingut de proteïnes és un dels aliments funcionals (dissenyats per a aportar beneficis a la salut) premiats a Innoval. També s'ha emportat un reconeixement Fripozo, amb la seva gamma de plats preparats alts en proteïnes (thai noodles i kebab) i Realfooding, la marca de l’influencer Carlos Ríos, amb un quètxup amb dàtils i sense sucres ni edulcorants afegits. Els patés de Delicass, 100% vegetals i amb ingredients naturals, també han estat premiats en dues categories per les seves aportacions a la salut i la sostenibilitat.
Un altre gran vector d'innovació per a la indústria alimentària és la creació de nous sabors i formats per a sorprendre el consumidor. En aquest àmbit, Innoval ha premiat en tres categories Nestlé per les seves tauletes de xocolata farcides de sabors que transporten a la infància, com a galetes Maria o Filipinos. Cotrading també ha guanyat un premi gràcies als seus originals pretzels cruixents i plans i amb sabor de sal marina, sèsam o mel i mostassa. I Curius s'ha endut un guardó per Match, una tònica envasada en ampolles quadrades i sostenibles, fetes d'ampolles de vi i llunes de cotxe reciclades.
Es tracta dels guardons que reconeixen els productes més innovadors del sector a Alimentaria & Hostelco
Finalment, la firma de La Rioja Exprimir ha guanyat el premi al producte fresc amb una sopa de xampinyons o tomàquet que no necessita cap mena de pasteurització; Grupo Miguel Vergara ha guanyat en carnis i Horeca, amb un bacon de boví Angus; i Carretilla en conserves, amb dos nous plats llestos en un minut: cloïsses a la marinera i mandonguilles de lluç. Els guanyadors han estat triats entre els productes exposats en la mostra Innoval, l'àrea d'Alimentària que reuneix més de 300 aliments i begudes innovadors.
Alimentaria & Hostelco 2024 va obrir portes el dilluns 18 de març amb la participació de 3.200 empreses expositores, que ocupen 100.000 m² nets i 7 pavellons, la pràctica totalitat del recinte Gran Via de Fira de Barcelona. Fins dijous 21 de març, esperen rebre més de 100.000 visitants professionals, el 25% internacionals, reafirmant el seu lideratge com a principal plataforma impulsora de negocis, internacionalització i networking.