Alimentaria, que tindrà lloc del 4 al 7 d’abril al recinte de Gran Via de Fira de Barcelona, s'ha consolidat com a esdeveniment global per a la indústria de l’alimentació i les begudes espanyoles que el veuen com una palanca per a la seva estratègia comercial a l’exterior. Tot i les restriccions en la mobilitat internacional encara vigents en algunes àrees geogràfiques, professionals, companyies internacionals i delegacions de països de tot el món han mantingut la seva aposta per a participar activament en aquesta convocatòria.
Així, a poc menys de dos mesos per a la seva celebració, ja hi ha 400 empreses de 52 països diferents que han confirmat la seva participació a Alimentaria 2022 i ocuparan uns 15.000 m² de superfície expositiva, un 18% sobre l’oferta total.
Segons ha afirmat el director de l’esdeveniment, J. Antonio Valls, “estem molt satisfets de la confiança que un cop més ha establert en nosaltres el teixit productiu de més enllà de les nostres fronteres. Ens enorgulleix que, en un context com l’actual, gairebé una cinquena part l’oferta total del saló sigui de firmes d’àmbit internacional, un fet que consolida el paper d’Alimentaria també com a referent global”.
Trobades de negocis
Amb l’objectiu de continuar intensificant la internacionalització de les empreses agroalimentàries espanyoles i obrir noves oportunitats de negoci a l’exterior, Alimentaria 2022 ha convidat 1.400 compradors de 68 països diferents.
La propera edició d'Alimentària se celebrarà de nou al costat d’Hostelco, el Saló Internacional de l'equipament per a la Restauració, Hoteleria i Col·lectivitats. Tots dos esdeveniments ocuparan més de 85.000 m2 de superfície expositiva neta i convocaran en conjunt més de 3.000 empreses expositores.