• Economia
  • Les vendes a les grans superfícies augmenten un 5,4%

Les vendes a les grans superfícies augmenten un 5,4%

L'adquisició de productes alimentaris puja un 6,1%

Interior d'un supermercat a Barcelona | ACN
Interior d'un supermercat a Barcelona | ACN
ACN | Redacción VIA Empresa
Barcelona
02 d'Agost de 2023
Act. 02 d'Agost de 2023

L’índex de vendes a les grans superfícies de Catalunya ha augmentat un 5,4% respecte del mateix mes de l’any anterior, segons les dades facilitades per l’Institut d’Estadística de Catalunya. Concretament, les vendes de productes d'alimentació van pujar un 6,1% i les de la resta de productes un 4,7%. A preus constants, eliminant l'efecte dels preus, l'índex va registrar una variació del 3,1% al juny i va reflectir un augment sostingut dels preus des del març del 2021. 

Per grups de productes, les vendes de productes d’alimentació disminueixen un 3,3%, mentre que les de la resta de productes augmenten un 10,7%. En el període acumulat de gener a juny, la variació de l’índex a preus corrents va ser positiva, del 7,4%, comparant-ho amb el mateix període de l'any anterior. En el mateix període, les vendes acumulades de productes alimentaris han augmentat un 8,7% i les de la resta de productes un 6,2%.

En clau de comportament del consumidor, el 63% dels catalans assegura que segueix les publicacions dels mitjans de comunicació per decidir la compra d’un determinat producte d’alimentació. Aquesta és la principal conclusió d’un estudi de tendències realitzat per l’agència de comunicació i màrqueting Evercom. El sondeig s’ha dut a terme a partir de 1.000 enquestes, vinculades a les preferències dels consumidors. 

8 de cada 10 persones enquestades, un 79%, admeten haver modificat les seves pautes de compra davant d’una notícia negativa llegida als mitjans. Segons les dades de l’estudi, el 65% dels catalans i les catalanes mostren predilecció pel menjar i les experiències gastronòmiques. En aquest sentit, la meitat dels consultats volen anar a un restaurant amb la seva parella.