• Economia
  • Amics del Passeig de Gràcia, Premi Nacional de Comerç

Amics del Passeig de Gràcia, Premi Nacional de Comerç

En la modalitat de Centres Comercials Oberts pel seu pla de màrqueting dirigit al turisme de creuers

El Passeig de Gràcia és una de les avingudes principals de Barcelona i un dels aparadors de l'arquitectura modernista
El Passeig de Gràcia és una de les avingudes principals de Barcelona i un dels aparadors de l'arquitectura modernista
Europa Press
03 de Juny de 2015
Act. 04 de Juny de 2015
L'associació Amics del Passeig de Gràcia ha rebut aquest dimarts el Premi Nacional de Comerç en la modalitat de Centres Comercials Oberts en reconeixement al seu pla de màrqueting dirigit al turisme de creuers.

El president de l'associació, Lluís Sans, ha recollit el guardó de la mà del secretari d'Estat de Comerç, Jaime García Legaz; el conseller d'Empresa i Ocupació de la Generalitat, Felip Puig; i l'alcalde de Barcelona, Xavier Trias, en un acte que ha tingut lloc al Palau de Pedralbes.

També han assistit al lliurament de premis el president de la Confederació Espanyola de Comerç, Manuel García-Izquierdo, i el president de la Cambra de Comerç d'Espanya, de Fira de Barcelona i de Freixenet, Josep Lluís Bonet.

Sans ha destacat que Passeig de Gràcia aglutina el 27% de les compres dels turistes extracomunitaris d'Espanya, i ha destacat iniciatives de promoció com la Shopping Night Barcelona.

En la modalitat d'Ajuntaments, s'ha emportat el guardó el consistori de Màlaga per la revitalització duta a terme a les zones del Thyssen i el Soho, mentre que en la categoria de Petit Comerç el reconeixement se l'ha emportat l'empresa familiar de 142 anys de vida Viena Capellanes, de Madrid, per la seva adaptació als nous temps.

La XVII edició dels guardons també ha concedit sis accèssit i 16 mencions, de manera que en total han estat 25 els guardonats, distribuïts a diverses comunitats, com Andalusia, Aragó, Balears, Canàries, Catalunya, Extremadura, Galícia i la Comunitat de Madrid.

García-Legaz ha destacat el canvi de tendència experimentat per les vendes del comerç minorista, que des de setembre del 2013 mostren valors positius a gairebé tots els mesos, després de 38 de descensos interanuals, i en l'àmbit de l'ocupació ha recalcat que el comerç al detall va registrar 71.400 ocupats més en el primer trimestre que en el mateix període de l'any anterior, un 3,9% més.

Camí per recórrer
"Malgrat això, no ens podem sentir satisfets. La recuperació està en marxa, però les administracions públiques i els comerciants tenen molt camí per recórrer", ha advertit.

El Conseller Felip Puig ha reivindicat "l'impuls públic i el lideratge privat" com a aliança estratègica, i ha reivindicat una vegada més el comerç de proximitat davant d'altres formats que, segons ha dit, no mostren indicadors tan positius.

García-Izquierdo, ha destacat que el comerç espanyol és diferent del de la resta d'Europa: "No hem de comparar-nos amb ningú. Aquí vénen perquè els agrada el que és nostre".

Per la seva banda, Trias ha sostingut que Barcelona és una ciutat industrial, però també de comerç, amb una aposta molt clara pel comerç de proximitat, i ha defensat el comerç com una "eina claríssima de generació d'ocupació".