• Economia
  • Aena preveu invertir 1.500 milions d'euros en l'ampliació del Prat

Aena preveu invertir 1.500 milions d'euros en l'ampliació del Prat

L'empresa aprova el DORA II, un document que contempla la terminal satèl·lit i l'allargament de la tercera pista a l'Aeroport de Barcelona

La futura terminal satèl·lit de l'aeroport del Prat | ACN
La futura terminal satèl·lit de l'aeroport del Prat | ACN
ACN
Barcelona
10 de Març de 2021

El consell d'administració d'Aena ha aprovat una nova proposta de Document de Regulació Aeroportuària per al període 2022-2026 –conegut com el DORA II- que preveu un volum d'inversions de 2.250 milions d'euros. Per a l'ampliació de l'aeroport del Prat, amb la construcció de la nova terminal satèl·lit i l'allargament de la tercera pista, es preveu una inversió total de 1.500 milions d'euros repartida entre aquest pla DORA II i sobretot el DORA III, a partir del 2027. Les obres, per tant, no començarien almenys fins al 2024 o 2025. Fa uns dies, el president d'Aena, Maurici Lucena, ja va avisar que les obres de la nova terminal, que inicialment havia d'entrar en funcionament el 2026, s'endarreririen uns tres anys com a conseqüència de la pandèmia.

Aquesta proposta, que s'ha elaborat després de les converses entre l'ens gestor i les companyies aèries i altres agents del sector i en funció de les previsions de l'activitat per als pròxims anys, es traslladarà a la Direcció General d'Aviació Civil, i posteriorment, cap al setembre, s'ha d'aprovar en Consell de Ministres.

En un fet rellevant a la Comissió Nacional del Mercat de Valors (CNMV), Aena projecta unes estimacions de 1.218 milions de passatgers per al pròxim quinquenni, uns càlculs elaborats a partir dels escenaris previstos per ACI, IATA o Eurocontrol. En concret, espera 184,6 milions de passatgers el 2022; 229,5 milions del 2023; 255 milions el 2024; 269,8 milions el 2025 i 279,1 milions el 2026, confirmant així una tendència creixent després que aquest any s'hagi tocat fons.