• Economia
  • L'Arc Mediterrani, la porta d'entrada comercial pitjor comunicada de l'Estat

L'Arc Mediterrani, la porta d'entrada comercial pitjor comunicada de l'Estat

Els treballadors mediterranis estan un 12% pitjor dotats en infraestructures que la resta dels espanyols

El port de València és un dels més dinàmics del Mediterrani | iStock
El port de València és un dels més dinàmics del Mediterrani | iStock
Neus Navarro | VIA Empresa
Exdirectora de VIA Empresa
València
15 de Maig de 2018

L'estadística revela grans mancances en les dotacions d'infraestructures de transport mediterrani a l'Estat espanyol. És el que assenyala l'últim informe Foco AVE, elaborat per l'Associació Valenciana d'Empresaris (AVE) que troba ací un nou argument per reclamar amb urgència al Govern espanyol una clara aposta pel Corredor Mediterrani. 

 

I és que segons dades d'AVE, amb dades de Fundación BBVA-Institut Valencià d'Investigacions Econòmiques i l'INE, "la dotació d'infraestructures de transport per treballador ocupat de l'Arc Mediterrani és un 12% inferior a les d'Espanya", apunta l'entitat. És per això que afirmar que la porta d'entrada comercial a l'Estat, per on se situen tots els ports importants del territori, és la pitjor comunicada, és una realitat.

En aquest peculiar rànquing, els valencians –que lideren la proposta #QuieroCorredor- són dels més perjudicats, segons assenyalen. El País Valencià és el sisé territori amb menor ràtio infraestructures/ocupats, solament per davant de les Illes Balears, Madrid, Múrcia, Navarra i les Illes Canàries. Un factor, el de la dotació d'infraestructures, que segons Foco AVE també afecta el creixement de la renda per hàbitat dels valencians, ja que "depèn de variables com el capital humà, l'esforç innovador, la internacionalització, la grandària de les empreses i la disponibilitat d'unes adequades infraestructures".

 

El País Valencià és el sisé territori amb menor ràtio infraestructures/treballadors ocupats 

Tanmateix, AVE apunta que la productivitat per ocupat de l'Arc Mediterrani se situa un 1,6% per sota de la de l'Estat, i en el cas de la valenciana la bretxa se situa en el 3,9%. És per això que l'associació empresarial demana que "donat l'impacte que les infraestructures de transport tenen sobre la competitivitat de les empreses, és necessari executar com més prompte millor, dins del termini i en la forma escaient i complint els terminis planificats, el Corredor Mediterrani en benefici no solament de les economies de l'Arc Mediterrani, sinó de la vertebració de tota Espanya".

Màlaga també clama pel Corredor

En aquesta implicació mediterrània, AVE inclou totes les províncies banyades pel Mediterrani, des de Girona fins a Cadis passant per les Illes Balears. És per això que la darrera visita del moviment #QuieroCorredor s'ha celebrat a la ciutat de Màlaga. La trobada ha albergat una "reclamació històrica del territori", com apunten des del moviment, per buscar la connexió d'Algesires-Almeria-Màlaga per la costa, l'enllaç amb l'aeroport de Màlaga -el tercer aeroport per volum de passatgers d'Espanya, amb 1.294.374 d'usuaris aquest darrer mes de març, segons AENA- que els permeta millorar els temps i ser una economia més competitiva.

La pròxima visita del moviment #QuieroCorredor serà a Cartagena aquests 18 i 19 de maig.