Quants cops us ha passat que llegir o escoltar un text promocional d’un producte o servei us genera desconfiança tan aviat com hi detecteu alguna errada ortogràfica (les més evidents) o alguna construcció sintàctica artificiosa, que sembla traduïda d’altres idiomes? S’activa un sisè sentit que recela anticipadament de l’objecte d’aquesta promoció: quina qualitat se’n pot esperar si la presentació ja és descurada?
Malgrat el predomini de la imatge en el món en què vivim immersos, la llengua escrita o oral continuen sent els mitjans essencials a través dels quals les empreses sedueixen la clientela, es relacionen en un món global, construeixen la imatge de marca i forgen la seva cultura empresarial de portes endins. Per tant, comunicar-se amb qualitat lingüística en un entorn comercial i econòmic vol dir oferir rigor i professionalitat.
I en aquest propòsit, les empreses no estan soles. El Consorci per a la Normalització Lingüística (CPNL) posa a l’abast d’empreses, entitats i associacions empresarials el Servei d’Assessorament Lingüístic (SAL), amb professionals de la llengua que no només revisen els textos de les empreses, sinó que també els brinden una atenció personalitzada perquè avancin cap a l'autonomia lingüística. Entre altres eines, i per aconseguir millorar la qualitat de les comunicacions, el SAL ofereix un pla d’autonomia lingüística als usuaris que tinguin responsabilitat en la redacció de textos i en la comunicació oral o escrita de l’empresa; o bé impulsa sessions formatives que se centren en temes específics segons les necessitats del col·lectiu professional: llenguatge inclusiu, recursos en línia, canvis en la gramàtica i l’ortografia, etc.
Des de l'any 2016 s'han revisat més de 24.000 pàgines d'empreses i s'han organitzat 422 sessions formatives, amb una assistència de 5.500 persones
D’aquesta manera, el SAL facilita l'ús del català en les comunicacions empresarials, fent de la llengua un element fonamental de la qualitat integral del producte i/o servei que ofereix l’empresa. Els lingüistes del SAL, els nostres aliats, fan bona feina perquè els seus usuaris avancin cap a la producció de textos de qualitat en català i també millorin la seva autonomia en la competència oral i escrita de la llengua catalana. Des de l’any 2016 s’han revisat més de 24.000 pàgines d’empreses i s’han organitzat 422 sessions formatives, amb una assistència de més de 5.500 persones.
Apostar per la qualitat lingüística és sinònim d’apostar per la qualitat de la marca. Empreses, és fàcil: el SAL, tant en línia com presencialment. Només cal enviar un correu al sal@cpnl.cat.