B-Travel, el saló del turisme d’experiències de Fira de Barcelona, aterra de l’1 al 3 d’abril al recinte de Montjuïc de la capital catalana. Més de 100 expositors directes, en representació de més de 500 empreses i una expectativa de 20.000 visitants, són les previsions per aquest any. El gran èxit va tenir lloc el 2019 amb 30.000 assistents, el 2020 es va cancel·lar i el 2021 la xifra va ser de 10.000 i ara s’espera aconseguir un entremig, fruit de la inauguració de “nova normalitat” que va arrencar amb l’edició d’enguany del Mobile World Congress i que esperen recollir els fruits des de l’organització.
El president del saló, Martí Sarrate, afirma que “l’activitat turística està en vies de recuperació i esdeveniments com B·Travel tenen una gran importància per contribuir a la dinamització sectorial”. No obstant, Sarrate s'ha mostrat convençut que l'actual incertesa a causa de l'augment de preus i la invasió russa d'Ucraïna no té perquè afectar el sector turístic català. Tot i això ha reclamat rebaixar els impostos dels carburants i ha lamentat que algunes empreses "assoleixen rècords de facturació i guanys", cosa que, segons ell, s'ha de baixar, ja que afecta l'economia de famílies i empreses.
Per altra banda, la directora general de Turisme de la Generalitat de Catalunya, Marta Domènech, destaca que “tot el que succeeix al sector turístic impacta a altres sectors del país. I un dels objectius del saló és “posicionar Catalunya com una de les millors destinacions turístiques del món i sobretot desestacionalitzar el sector, amb l’aposta decidida per l’enoturisme i la gastronomia”.
Domènec: “Un dels objectius del saló és posicionar Catalunya com una de les millors destinacions turístiques del món”
‘Tenim un viatge pendent’, el lema d’aquest any
Entre les principals destinacions de B-Travel destaca la pràctica totalitat de les Comunitats Autònomes i de més de 30 països, que se sumen a la tradicional presència dels patronals de turisme. En l’àmbit internacional, compten amb la presència dels organismes oficials de països com Brasil, Croàcia, Cuba, Portugal i el Marroc. També 30 agències de viatges participants ofereixen la possibilitat de visitar països com ara Cap Verd, Indonèsia, Tailàndia, Vietnam o Islàndia.
La directora del saló, Marta Serra, afirma que “en aquests moments, en els quals és difícil fer plans a llarg termini, B-Travel es configura com la gran plataforma de viatges per donar l’oportunitat de planificar les vacances de Setmana Santa i estiu”. El lema d’enguany del saló és ‘Tenim un viatge pendent’, per tal de “fer realitat el desig de tornar a viatjar després d’uns anys tan complicats”, segons Serra.
En l’edició d’enguany es pretén fomentar la sostenibilitat, el turisme rural i l’'slow travel'
En el B·Travel d’enguany es pretén fomentar l’activitat turística sostenible i tendències com el turisme rural o l’slow travel (viatjar lent), permetran acollir la presentació dels deu municipis espanyols de menys de 10.000 habitants i amb allotjaments rurals que opten a ser elegits Capital del Turisme Rural.
B·Delicious, l’amor a l’enogastronomia
Un dels grans atractius del saló serà B-Delicious, l’espai enogastronòmic de B-Travel que permetrà als visitants emprendre un recorregut gastronòmic d’alta qualitat. La protagonista d’enguany serà la Comunitat Valenciana que donarà al públic l’oportunitat de degustar el millor arròs valencià. I, des d’un euro al plat, es podran tastar especialitats culinàries de diverses parts de l’Estat i del món. Finalment, el saló també ha dissenyat una agenda d’activitats professionals per fomentar els contactes comercials, juntament amb una nova edició de B-Travel Job Market Place, un espai de reclutament i networking organitzat per Barcelona Activa.
Una edició que aposta pel turisme de qualitat, sostenible, tranquil i desestacionalitzat. Segons Serra, “el saló arriba en un molt bon moment, amb una prèvia de Setmana Santa que serà sense restriccions”. I el més important, “Catalunya també és visitable de l’1 de gener al 31 de desembre”.