• Economia
  • El B-Travel supera els 26.000 visitants i referma la seva aposta pel turisme sostenible

El B-Travel supera els 26.000 visitants i referma la seva aposta pel turisme sostenible

Brasil, República Dominicana, Portugal, França i Croàcia, entre els destins internacionals més sol·licitats

El B Travel supera els 26.000 visitants | ACN
El B Travel supera els 26.000 visitants | ACN
Redacció VIA Empresa
31 de Març de 2025
Act. 31 de Març de 2025

El saló B-Travel ha tancat aquest diumenge les seves portes superant la xifra de 26.000 visitants i refermant la seva aposta pel turisme sostenible i de proximitat. El certamen, situat al recinte de Montjuïc de Fira de Barcelona, ha comptat amb 120 expositors directes i 600 d'indirectes, i s'ha reivindicat com l'espai per preparar els viatges de forma més personalitzada i també com una plataforma de trobada per a professionals. "Hem donat resposta un any més a la necessitat bàsica de viatjar de la gent, de conèixer noves cultures i nous estils de vida", ha celebrat la directora del B-Travel, Marta Serra. El Brasil, la República Dominicana, Portugal, França i Croàcia han estat alguns dels destins internacionals més sol·licitats.

 

"Però també han destacat destinacions més exòtiques com l'Àrtic, l'Everest, Albània o Bulgària", ha continuat Serra, que igualment ha ressaltat l'interès dels assistents en viatges de més proximitat arreu de l'Estat, i especialment al País Valencià com a mostra de solidaritat després de la dana. "Hi ha hagut una àmplia oferta de destinacions per donar resposta a un viatger cada vegada més culte i preparat", ha ressaltat la directora del B-Travel, un saló que ha comptat amb la participació de totes les comunitats autònomes així com amb totes les demarcacions de Catalunya, amb l'Agència Catalana de Turisme i els patronats de turisme de totes les Diputacions catalanes.

Serra (B-Travel): "Hi ha hagut una àmplia oferta de destinacions per donar resposta a un viatger cada vegada més culte i preparat"

"El ventall de visitants també ha estat molt variat, des de públic familiar fins a parelles joves. Des d'amants de rutes personalitzades de cultura fins a fans del turisme esportiu o enogastronòmic", ha posat sobre taula Serra. "Però aquí no preocupa tant l'edat com l'interès, i donar una resposta personalitzada a cada necessitat de viatge", ha puntualitzat la directora del B-Travel, que ja treballa en l'edició de l'any vinent, que se celebrarà del 20 al 22 de març del 2026. "Busquem novetats internacionals, però refermarem l'aposta pel turisme sostenible", ha avançat Serra. "Enguany hem celebrat el primer fòrum de sostenibilitat i competitivitat, hem realitzat tallers de sostenibilitat per a pimes i hem creat el primer decàleg del viatger responsable", ha enumerat la directora del B-Travel.

 

"Hem obert un camí que ha vingut per quedar-se i que serà el futur estratègic del sector. Ha d'ajudar a desestacionalitzar i a respectar els destins turístics no només a escala mediambiental sinó també en l'àmbit social i econòmic", ha conclòs Serra.