Banc Sabadell ha desplegat dues oficines mòbils per prestar servei a diverses localitats de la Comunitat Valenciana afectades per la DANA, amb l'objectiu que famílies i empreses facin els tràmits bancaris habituals i puguin traslladar les consultes de manera presencial als gestors de l'entitat.
En aquestes oficines mòbils, els clients poden fer les mateixes operacions que efectuarien en una oficina convencional, com ara retirar efectiu, realitzar ingressos i transferències, així com la resta de gestions freqüents.
En concret, l'entitat ha desplaçat un autobús a la localitat de Sedaví, si bé en cas que sigui necessari es podria desplaçar a altres localitats properes. Aquest ofibús compta a l'interior amb diversos llocs per a l'atenció comercial i l'operativa d'efectiu on professionals de l'entitat atenen diversos clients de manera simultània, amb l'objectiu d'oferir solucions adaptades a les necessitats concretes, en un moment com l'actual.
L'entitat ha desplaçat un autobús a la localitat de Sedaví, si bé en cas que sigui necessari es podria desplaçar a altres localitats properes
Banc Sabadell també ha desplegat una altra oficina mòbil, una furgoneta de menors dimensions, que atén les necessitats dels clients en altres poblacions. Inicialment, aquesta furgoneta ofereix servei a les localitats d'Albal i Massanassa, tot i que podrà canviar d'ubicació en funció de les necessitats de la població i la mobilitat de vehicles a la zona afectada.
Per al director de la Territorial Est de Banc Sabadell, Fernando Canós, la posada en marxa d'aquest servei d'oficines mòbils a diverses localitats de la Comunitat Valenciana “reforça el compromís de la nostra entitat amb aquest territori i amb les persones que s'han vist afectades pels efectes de la DANA”.
Banc Sabadell també té a disposició dels clients el servei de retirada de diners en efectiu a les oficines de Correus d'una manera ràpida i senzilla.
Caixers automàtics i 'coworking'
Banc Sabadell continua analitzant i monitorant la situació en temps real en aquests territoris i continua treballant per a la posada en marxa de nous serveis i eines que puguin contribuir a alleujar el dia a dia dels ciutadans afectats per la DANA.
Així, ha instal·lat al municipi de Benetúser un mòdul temporal proveït de dos caixers automàtics que facilitaran els tràmits de molts ciutadans. Aquests caixers dispensaran diners en efectiu a clients i no clients sense cobrar comissió, almenys, fins al pròxim 1 de desembre.
En aquesta línia, l'entitat també ha engegat un altre mòdul amb un caixer automàtic a la localitat d'Algemesí i habilitarà un espai per a coworking en aquest municipi amb l'objectiu d'oferir atenció comercial de manera presencial als ciutadans.
Crèdits al 0% durant tres mesos
Banc Sabadell, a través de les noves Línies d'Avals de l'Institut de Crèdit Oficial (ICO), ha posat a disposició de clients particulars, autònoms, negocis i comerços una línia de crèdit al 0% durant els tres primers mesos per ajudar els afectats per la DANA recuperin la normalitat com més aviat millor.
A partir dels tres mesos i fins a cinc anys, el tipus d'interès que Banc Sabadell aplicarà a aquests préstecs serà del 2,5% TAE.
Com a resposta a les necessitats dels ciutadans, Banc Sabadell va obrir un compte corrent solidari per recaptar ajuts i destinar-los a la reconstrucció de les localitats afectades. L'entitat s'havia compromès a duplicar l'import aportat pels ciutadans fins a un màxim de tres milions d'euros, de manera que la recaptació total ja supera els sis milions d'euros. El compte romandrà obert per continuar rebent les aportacions de la ciutadania.
Com a resposta a les necessitats dels ciutadans, Banc Sabadell va obrir un compte corrent solidari per recaptar ajuts i destinar-los a la reconstrucció de les localitats afectades
D'altra banda, en el marc del suport a la Comunitat Valenciana, l'entitat ha aprovat una ampliació de 100 milions d'euros de la línia de crèdit a disposició de la Generalitat Valenciana, alhora que ha donat llum verda per ampliar-la, inicialment, fins a 75 milions d'euros les Línies Oficials de finançament i avals de la Societat de Garantia Recíproca (SGR), perquè aquesta entitat pugui ajudar els afectats en allò que necessitin.