El Banc Santander obté un benefici de 1.391 milions d'euros en el segon trimestre del 2019, un 18% menys que en el mateix període del 2018. L'entitat bancària ha fet públics els resultats, que mostren també un benefici de 3.231 milions d'euros en els primers sis mesos de l'any, un 14% menys que l'any anterior. El banc atribueix aquesta reducció als 814 milions d'euros destinats a costos per reestructuració previstos als plans per reduir la base de costos anuals a Europa un 10%. La presidenta del Banc Santander, Ana Botín, ha afirmat en un comunicat que el banc "ha obtingut el seu millor benefici ordinari trimestral dels darrers vuit anys, el que reflecteix el progrés de la transformació comercial i digital".
El marge brut del primer trimestre va ser de 12.351 milions d'euros, un 3% més; els costos d'explotació de 5.829 milions d'euros, un 2% més; i les dotacions per insolvències van ascendir a 2.141 milions d'euros, un 6% més. La qualitat creditícia va millor reduint la taxa de morositat en 11 punts bàsics, fins al 3,51%. El cost del crèdit es va mantenir en un 0,98%.
D'altra banda, l'entitat continua generant capital orgànicament, 11 punts bàsics addicionals en el trimestre, cosa que la ràtio de capital CET1 en l'11,30% a finals de juny del 2019, en línia amb el seu objectiu a mitjà termini de l'11-12%.
El banc augmenta en un milió el nombre de clients en el segon trimestre i atén ja a 142 milions. Pel que fa als digitals, es assoleixen els 34,8 milions, un 22% més que fa dotze mesos.
Pel que fa als mercats, els negocis a Europa aporten el 45% del benefici ordinari del grup, a Amèrica del Sud el 38% i a Amèrica del Nord el 17%. Brasil continua sent el principal país amb un 29% del benefici, seguit d'Espanya (13%), Santander Consumer Finance (13%), Regne Unit (11%) i Estats Units (9%).
En el cas de l'Estat espanyol, el benefici ordinari augmente un 5% el primer semestre, fins als 694 milions d'euros. Els costos cauen un 7% gràcies a les sinèrgies d'integració de Banc Popular. Les noves primes d'assegurances creixen un 9%, mentre que el crèdit cau un 4% a causa del desplaçament de grans empreses i una disminució d'hipoteques. Tot i això, els crèdits al consum augmenten en 600 milions d'euros i els depòsits de clientes ho fan en 13.300 milions d'euros. Per últim, els clients digitals de Santander España pugen un 21% fins als 4,6 milions.