• Economia
  • El Barça tanca un acord de patrocini amb Spotify per 280 MEUR

El Barça tanca un acord de patrocini amb Spotify per 280 MEUR

La plataforma sueca d'streaming d'àudio ocuparà un espai tant a les elàstiques de l'equip com a l'estadi

El Barça tindrà nou sponsor a partir de la pròxima temporada | EP
El Barça tindrà nou sponsor a partir de la pròxima temporada | EP
Redacción VIA Empresa
Barcelona
08 de Febrer de 2022

El FC Barcelona i Spotify han tancat un acord de patrocini per 280 milions d'euros. Segons informacions avançades per Rac1, el contracte, que se signaria durant aquest dimarts, tindrà una durada de tres anys, i afectaria l'sponsor de les samarretes oficials dels equips masculí i femení, les elàstiques d'entrenament i l'estadi del club.

Així, segons ha avançat l'emissora, Spotify passaria a ocupar un lloc privilegiat a les samarretes de partit i d'entrenament d'ambdues seccions de futbol del Barça. L'empresa d'streaming, immersa en una polèmica arran de la compra del podcast de JoeRogan i la retirada del seu catàleg de les discografies de diversos artistes, esdevindria el principal sponsor del club català.

En cas de confirmar-se la informació sobre els title rights de l'estadi blaugrana, Spotify passaria a incorporar-se al nom del CampNou. Així, el gegant de l'streaming pagaria just per sota de 94 milions d'euros per temporada pel patrocini global del Barça, mentre que Rakuten hi invertia uns 55 milions d'euros només en el patrocini de la samarreta principal. Beko, amb presència a la màniga de la samarreta principal i la roba d'entrenament, va arribar a pagar gairebé 20 milions d'euros per temporada, que es van reduir a 10 MEUR quan va desaparéixer de l'elàstica de partit. Els title rights del Camp Nou, per la seva banda, estaven valorats l'any 2019 en 32 milions de lliures, uns 48 milions d'euros, segons un estudi elaborat per la consultora de risc Kroll.