• Economia
  • Barcelona Activa s'endú 24 startups al 4YFN

Barcelona Activa s'endú 24 startups al 4YFN

L'stand sóna un cop de mà a les empreses per millorar la seva visibilitat | Vuit d'aquestes companyies tenen projecte d'impacte social

Imatge de l'edició 2015 del 4yfn
Imatge de l'edició 2015 del 4yfn
Europa Press
27 de Febrer de 2017
Act. 27 de Febrer de 2017
L'estand de Barcelona Activa en el saló d'empreses tecnològiques emergents 4 Years From Now (4YFN), que tindrà lloc des d'aquest dilluns i fins al dimecres en el recinte Montjuïc de Fira de Barcelona, acollirà 24 startups i projectes innovadors de la ciutat per impulsar el seu creixement i visibilitat.

Es tracta de projectes que han comptat amb el suport de l'agència durant la fase de creació o que han estat instal·lades en alguns dels espais d'incubació municipals, i vuit de les 24 empreses tenen projecte d'"impacte social", han informat fonts municipals i de Barcelona Activa.

Aquestes 24 startups van tancar l'últim exercici amb una facturació agregada d'1,7 milions d'euros i generen, en conjunt, més de 120 llocs de treball, i, a més, la meitat d'elles han obert mercats en diferents països d'Europa i Llatinoamèrica, principalment.

Entre aquestes empreses figuren projectes en l'àmbit de l'educació, com Afterschool, Snackson i SpanishZoom; i en el de la salut, com Smartbrain, People Who Global, Adan Medical Innovation, MJN Neuroserveis, Cuideo i Dycare.

Aquestes startups se sumen a les que es presentaran en l'àmbit de les telecomunicacions (Nectarcompany), estudis de mercat (RateNow), turisme accessible (omniroom.com), intel·ligència artificial (Wide Eyes Technologies), microfinançament (TinFunding), i Internet Of Things (Hippo technologies), entre uns altres.

També a través de Barcelona Activa, l'Ajuntament de Barcelona treballarà per obrir el Mobile World Congress (MWC) a col·lectius que, a priori, no tindrien accés, amb l'objectiu d'apropar el congrés als barcelonins i fer que la tecnologia arribi a tots els racons de la ciutat per "democratitzar els seus beneficis i oportunitats".

En aquest sentit, s'organitzaran quatre visites guiades per uns 50 joves de centres educatius de Nou Barris i per unes 50 empreses, prioritàriament dels polígons industrials del Bon Pastor, en el districte de Sant Andreu, i La Marina, a Sants-Montjuïc.

El consistori barceloní considera que el MWC pot ser un "entorn inspirador" per a tots els col·lectius i despertar vocacions tecnològiques.

YoMo
L'Ajuntament de Barcelona també participarà per primera vegada, a través del Comissionat de Tecnologia i Innovació Digital, a The Youth Mobile Festival (YoMo), la trobada que s'organitzarà en el marc del MWC per inspirar a milers de joves i fer que coneguin millor les carreres professionals dels sectors Steam.

L'esdeveniment, que se celebrarà entre el 27 de febrer i el 2 de març en el recinte Montjuïc, preveu rebre 20.000 escolars de Catalunya i de la resta d'Espanya en una exposició on la ciència i tecnologia seran les protagonistes, i que també desenvoluparà una sèrie de tallers per apropar els nens la participació col·laborativa i el reciclatge.

A l'estand de Barcelona Activa situat al YoMo, l'agència té previst organitzar activitats de difusió i informació sobre el curs de booktubers per a joves de 12 a 17 anys, amb l'objectiu d'incentivar "que vulguin ser prescriptors literaris" a Internet.

Aquesta iniciativa s'emmarca en un projecte d'alfabetització digital que es duu a terme a les Antenes Cibernàrium situades en diferents biblioteques de la ciutat.