27
de Febrer
de
2017
Act.
27
de Febrer
de
2017
L'estand de Barcelona Activa en el saló d'empreses tecnològiques emergents 4 Years From Now (4YFN), que tindrà lloc des d'aquest dilluns i fins al dimecres en el recinte Montjuïc de Fira de Barcelona, acollirà 24 startups i projectes innovadors de la ciutat per impulsar el seu creixement i visibilitat.
Es tracta de projectes que han comptat amb el suport de l'agència durant la fase de creació o que han estat instal·lades en alguns dels espais d'incubació municipals, i vuit de les 24 empreses tenen projecte d'"impacte social", han informat fonts municipals i de Barcelona Activa.
Aquestes 24 startups van tancar l'últim exercici amb una facturació agregada d'1,7 milions d'euros i generen, en conjunt, més de 120 llocs de treball, i, a més, la meitat d'elles han obert mercats en diferents països d'Europa i Llatinoamèrica, principalment.
Entre aquestes empreses figuren projectes en l'àmbit de l'educació, com Afterschool, Snackson i SpanishZoom; i en el de la salut, com Smartbrain, People Who Global, Adan Medical Innovation, MJN Neuroserveis, Cuideo i Dycare.
Aquestes startups se sumen a les que es presentaran en l'àmbit de les telecomunicacions (Nectarcompany), estudis de mercat (RateNow), turisme accessible (omniroom.com), intel·ligència artificial (Wide Eyes Technologies), microfinançament (TinFunding), i Internet Of Things (Hippo technologies), entre uns altres.
També a través de Barcelona Activa, l'Ajuntament de Barcelona treballarà per obrir el Mobile World Congress (MWC) a col·lectius que, a priori, no tindrien accés, amb l'objectiu d'apropar el congrés als barcelonins i fer que la tecnologia arribi a tots els racons de la ciutat per "democratitzar els seus beneficis i oportunitats".
En aquest sentit, s'organitzaran quatre visites guiades per uns 50 joves de centres educatius de Nou Barris i per unes 50 empreses, prioritàriament dels polígons industrials del Bon Pastor, en el districte de Sant Andreu, i La Marina, a Sants-Montjuïc.
El consistori barceloní considera que el MWC pot ser un "entorn inspirador" per a tots els col·lectius i despertar vocacions tecnològiques.
YoMo
L'Ajuntament de Barcelona també participarà per primera vegada, a través del Comissionat de Tecnologia i Innovació Digital, a The Youth Mobile Festival (YoMo), la trobada que s'organitzarà en el marc del MWC per inspirar a milers de joves i fer que coneguin millor les carreres professionals dels sectors Steam.
L'esdeveniment, que se celebrarà entre el 27 de febrer i el 2 de març en el recinte Montjuïc, preveu rebre 20.000 escolars de Catalunya i de la resta d'Espanya en una exposició on la ciència i tecnologia seran les protagonistes, i que també desenvoluparà una sèrie de tallers per apropar els nens la participació col·laborativa i el reciclatge.
A l'estand de Barcelona Activa situat al YoMo, l'agència té previst organitzar activitats de difusió i informació sobre el curs de booktubers per a joves de 12 a 17 anys, amb l'objectiu d'incentivar "que vulguin ser prescriptors literaris" a Internet.
Aquesta iniciativa s'emmarca en un projecte d'alfabetització digital que es duu a terme a les Antenes Cibernàrium situades en diferents biblioteques de la ciutat.
Es tracta de projectes que han comptat amb el suport de l'agència durant la fase de creació o que han estat instal·lades en alguns dels espais d'incubació municipals, i vuit de les 24 empreses tenen projecte d'"impacte social", han informat fonts municipals i de Barcelona Activa.
Aquestes 24 startups van tancar l'últim exercici amb una facturació agregada d'1,7 milions d'euros i generen, en conjunt, més de 120 llocs de treball, i, a més, la meitat d'elles han obert mercats en diferents països d'Europa i Llatinoamèrica, principalment.
Entre aquestes empreses figuren projectes en l'àmbit de l'educació, com Afterschool, Snackson i SpanishZoom; i en el de la salut, com Smartbrain, People Who Global, Adan Medical Innovation, MJN Neuroserveis, Cuideo i Dycare.
Aquestes startups se sumen a les que es presentaran en l'àmbit de les telecomunicacions (Nectarcompany), estudis de mercat (RateNow), turisme accessible (omniroom.com), intel·ligència artificial (Wide Eyes Technologies), microfinançament (TinFunding), i Internet Of Things (Hippo technologies), entre uns altres.
També a través de Barcelona Activa, l'Ajuntament de Barcelona treballarà per obrir el Mobile World Congress (MWC) a col·lectius que, a priori, no tindrien accés, amb l'objectiu d'apropar el congrés als barcelonins i fer que la tecnologia arribi a tots els racons de la ciutat per "democratitzar els seus beneficis i oportunitats".
En aquest sentit, s'organitzaran quatre visites guiades per uns 50 joves de centres educatius de Nou Barris i per unes 50 empreses, prioritàriament dels polígons industrials del Bon Pastor, en el districte de Sant Andreu, i La Marina, a Sants-Montjuïc.
El consistori barceloní considera que el MWC pot ser un "entorn inspirador" per a tots els col·lectius i despertar vocacions tecnològiques.
YoMo
L'Ajuntament de Barcelona també participarà per primera vegada, a través del Comissionat de Tecnologia i Innovació Digital, a The Youth Mobile Festival (YoMo), la trobada que s'organitzarà en el marc del MWC per inspirar a milers de joves i fer que coneguin millor les carreres professionals dels sectors Steam.
L'esdeveniment, que se celebrarà entre el 27 de febrer i el 2 de març en el recinte Montjuïc, preveu rebre 20.000 escolars de Catalunya i de la resta d'Espanya en una exposició on la ciència i tecnologia seran les protagonistes, i que també desenvoluparà una sèrie de tallers per apropar els nens la participació col·laborativa i el reciclatge.
A l'estand de Barcelona Activa situat al YoMo, l'agència té previst organitzar activitats de difusió i informació sobre el curs de booktubers per a joves de 12 a 17 anys, amb l'objectiu d'incentivar "que vulguin ser prescriptors literaris" a Internet.
Aquesta iniciativa s'emmarca en un projecte d'alfabetització digital que es duu a terme a les Antenes Cibernàrium situades en diferents biblioteques de la ciutat.