Barcelona Bridal Fashion Week (BBFW) celebrarà la seva edició més internacional i una de les més grans dels darrers anys, amb l'objectiu de difondre al món l'excel·lència de les millors creacions en moda nupcial. Amb 37 grans marques a la passarel·la, el dissenyador d'alta costura Giambattista Valli com a protagonista de Barcelona Bridal Night i 400 marques al trade show, serà durant una setmana el centre d'atenció per als dissenyadors i professionals de tot el món bridal.
L'esdeveniment, organitzat per Fira de Barcelona amb el suport del Departament d'Empresa i Treball de la Generalitat de Catalunya, incrementarà enguany un 14% el nombre de marques i superarà el seu rècord d'internacionalitat, amb el 80% de les 400 firmes al seu trade show procedents de més de 35 països de fora d'Espanya. D'aquesta manera, amb la passarel·la, del 17 al 20 d'abril, i el saló comercial, del 19 al 21, la BBFW tornarà a reunir tot l'ecosistema de la moda bridal a Barcelona i generarà un impacte econòmic per al territori de més de 61,5 milions d'euros, segons un estudi de l'Institut d'Economia de la Universitat de Barcelona.
Moda de prestigi a la passarel·la i a la Bridal Night
La passarel·la de l'esdeveniment reunirà 37 prestigioses marques, que presentaran fins a 900 vestits que marcaran les tendències de la temporada vinent. D'altra banda, el reconegut dissenyador d'alta costura Giambattista Valli avançarà a la Bridal Night les creacions de la seva tercera Love Collection 2025, la primera desfilada de la seva línia de vestits de núvia. L'esdeveniment tindrà lloc en el marc de Barcelona Bridal Night, la nit de gala del saló, el 18 d'abril, a la Llotja de Mar de Barcelona, un edifici emblemàtic que abasta més de cinc segles d'història, art, arquitectura i cultura de la ciutat comtal.
La moda nupcial s'obre a la ciutat
En aquesta edició, l’esdeveniment s'obrirà a la ciutat, sortirà de la passarel·la i portarà la moda als carrers de Barcelona. Per això, llança, en col·laboració amb la companyia La Fura dels Baus, la creació Barcelona Goes Bridal! una instal·lació artística que durant tot l'esdeveniment estarà exposada a l’avinguda Maria Cristina del recinte firal de Montjuïc, amb l'objectiu d'interactuar i ser un atractiu per als ciutadans.
LA BBFW instal·larà un gran penjador rotatiu a l’avinguda Maria Cristina amb 40 vestits de marques catalanes
Es tracta d'una reproducció a gran escala que representarà el cicle de la indústria de moda bridal, i en què en un gran penjador rotatiu de 100 metres de longitud i de 2,5 d'alçada des del terra es podran veure uns 40 vestits de marques catalanes com Pronovias, Jesús Peiró, YolanCris, Novia d'Art, Mariano Moreno o Olga Macià, entre d'altres, donant suport així a la difusió de les firmes locals.
Professionals de 80 països, a la cerca del negoci
Amb l'objectiu de potenciar les oportunitats de les marques participants, el saló ha activat el pla de hosted buyers, mitjançant el qual convida directament els compradors internacionals més destacats amb un elevat potencial de compra. Aquests professionals procedeixen de més de 80 països, sobretot de mercats clau com Europa, EUA, Japó, Corea del Sud, Llatinoamèrica, Sud-est Asiàtic i, com a novetat d'aquesta edició, també d'Austràlia.
El certamen reunirà compradors de més de 35 països
El certamen reuneix així compradors clau amb els expositors d'un trade show que trenca fronteres amb marques procedents de més de 35 països com Espanya, EUA, Itàlia, Regne Unit, Països Baixos, França, Polònia, Ucraïna i Turquia i amb firmes que participen per primera vegada de països com Austràlia, França, Colòmbia, Kosovo, Líban, Corea del Sud i Romania, entre d'altres.