Gairebé 16.000 usuaris s'han connectat a la plataforma digital de la Valmont Barcelona Bridal Fashion Week. El saló de moda nupcial ha tingut en funcionament l'espai virtual durant un mes, amb els vídeos de les desfilades i la zona de transaccions comercials entre professionals disponibles. Aquesta última, el trade show, ha rebut unes 6.000 peticions de potencials compradors.
Segons ha anunciat l'organització de l'esdeveniment, Fira de Barcelona, un 68% dels usuaris han estat internacionals. Els principals països d'origen d'aquests són Itàlia, el Regne Unit, França, Alemanya, els Estats Units, Mèxic, el Brasil, el Japó i la Xina. El percentatge és similar al de les 100 marques participants al trade show, un 64% de les quals eren internacionals. El conjunt de vídeos de les desfilades han tingut unes 70.000 visualitzacions a través de la plataforma digital.
"Gràcies a la tecnologia, la difusió de les imatges de les col·leccions de VBBFW no ha estat mai tan àmplia ni el públic tan heterogeni. Això ens ha proporcionat la visibilitat que necessitàvem de cara als compradors i les futures núvies de tot el món per reactivar la indústria i generar noves oportunitats de negoci", ha explicat el president del saló i propietari de la firma Jesus Peiro, Jesús Díez.
A més de la plataforma de la Bridal Fashion Week, l'esdeveniment també ha portat a terme campanyes de promoció a través de diversos canals. Una de les que més èxit ha tingut ha estat la de la xarxa social xinesa Weibo, amb uns tres milions de visualitzacions a través del canal específic dedicat a la moda nupcial. "En un moment socioeconòmic especialment complex com l'actual, hem volgut donar suport al sector sumant a la creativitat l'ús de la tecnolovia, per superar frens i límits propis de l'emergència sanitària", ha indicat la directora de VBBFW, Estermaria Laruccia.
El sector nupcial ha estat especialment castigat per la crisi econòmica derivada de la pandèmia, amb moltes cancel·lacions i canvis de data dels casaments a causa de les limitacions d'aforament i en les festes. "Avui més que mai és imprescindible innovar i explorar nous canals de difusió global per impulsar la visibilitat de les marques i els negocis i, en aquest sentit, els resultats confirmen l'encert de la nostra aposta digital que compartim amb les empreses que han participat a la VBBFW 2020", afegeix Laruccia.