El Port de Barcelona acollirà unes 800 escales de creuers, durant aquest any 2023. La previsió és que el 20% d’aquests moviments siguin realitzats amb gas natural liquat. Gran part de les operacions (58%) seran en qualitat de port base, és a dir, un viatge amb inici o final a la capital catalana.
Aida, Costa, P&O o MSC són algunes de les companyies que gestionen les diferents rutes. En aquest sentit, el 62% de les escales corresponen a vaixells amb menys de 10 anys d’antiguitat. Els responsables del Port de Barcelona celebren que, un cop s’hagin deixat enrere les restriccions de la pandèmia, el sector pugui recuperar la plena activitat.
Segons un informe del Laboratori de Transferència de Coneixement de la Universitat de Barcelona, els creueristes gasten una mitjana de 230 euros per persona i dia. De cara a l’any 2026, el Port pretén electrificar els molls perquè tots els creuers es connectin a la xarxa.
En un altre ordre, una delegació del Port de Barcelona encapçalada pel president Lluís Salvadó participa aquests dies al Seatrade Cruise Global. La fira se celebra a Fort Lauderdale (Florida) i és un dels principals esdeveniments internacionals de la indústria de creuers.
El viatge de Salvadó als Estats Units arriba pocs dies després que el mateix dirigent hagi advertit sobre el retard en les actuacions vinculades al transport ferroviari de mercaderies. Pel que fa als accessos al Port, Salvadó afegeix l’existència “d’un absolut consens i col·laboració” entre l’Autoritat Portuària, la Generalitat i el Gobierno.