• Economia
  • Barcelona és la ciutat europea amb més motos elèctriques

Barcelona és la ciutat europea amb més motos elèctriques

El 40% de matriculacions de vehicles elèctrics a l'Estat s'han fet a Catalunya

Barcelona vol convertir el vehicle elèctric en el mitjà de transport de referència
Barcelona vol convertir el vehicle elèctric en el mitjà de transport de referència
ACN
08 d'Octubre de 2016
Act. 10 d'Octubre de 2016
El 40% de les matriculacions de vehicles elèctrics a Espanya el 2016 s'han fet a Catalunya. És una de les dades que s'han destacat durant la renovació del tercer conveni de la Plataforma Live, on participen institucions públiques i privades. L'acord tindrà una vigència de dos anys durant els quals es pretén impulsar reptes estratègics com fomentar l'ús de vehicles elèctrics i de gas natural entre el ciutadans convencionals o un Pla de Mobilitat Urbana de Barcelona per desenvolupar autobusos elèctrics.

En aquest sentit, Barcelona multiplica per sis la mitjana estatal de matriculació de vehicles elèctrics i, a més, és la ciutat més densa en punts de recàrrega, un cada dos quilòmetres. Pel que fa a les motos elèctriques, Barcelona és la ciutat europea on n'hi ha més. La regidora de Mobilitat de l'Ajuntament de Barcelona i presidenta de TMB, Mercedes Vila, ha afirmat que l'objectiu és seguir treballant per una ciutat més sostenible. "S'han efectuat molts esforços en pro de l'estratègia i es necessari continuar caminant" ha recalcat .

Des de l'any 2009 Barcelona ha viscut un important augment en el percentatge de penetració de vehicles elèctrics en relació a Europa. D'aquesta manera actualment Catalunya, amb un 0'64% de VE, es situa a prop de països punters con Alemanya (0'73%) o França (1'2%). Pel que fa al municipi de Barcelona supera la mitja d'Europa (1'41%), amb un 1'5% de penetració.

El consum de motos elèctriques també creix amb 1.120 e-motos matriculades. Per això la capital compta amb un total de 150 punts de recàrrega exclusius per a aquest tipus de vehicles i disposa de dos projectes innovadors de moto elèctrica compartida.

Impuls de la mobilitat sostenible
El membres de la Plataforma Live s'estructuren en tres grans grups: directors, col·laboradors i entitats vinculades, les quals provenen tant de l'àmbit públic com privat. Pel que fa als membres directors hi ha la Generalitat de Catalunya, l'Agència per a la Competitivitat de l'Empresa (ACCIÓ) i l'Institut Català d'Energia (ICAEN). La Plataforma compta també amb l'Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB), l'Ajuntament de Barcelona, Barcelona Activa, Barcelona de Serveis Municipals (BSM) i Transports Metropolitans de Barcelona (TMB). En l'àmbit privat, formen part les empreses SEAT, Gas Natural Fenosa, ETRA, Nissan, Volkswagen-Audi España i Renault.

El director general de la Plataforma Live, Àngel López, es mostra positiu pel que fa al futur del projecte ja que " fins ara ha anat força bé". Els reptes a assolir per la plataforma Live són: popularitzar el vehicle elèctric i de gas natural, tant entre el ciutadà convencional com en flotes privades d'empreses; introduir el mitjà sostenible en activitats educatives, incorporant la temàtica de VE en els treballs de recerca de Batxillerat; promoure les energies alternatives entre la flota pública; crear plans de mobilitat elèctrica en cinc municipis i augmentar el nombre dels e-bus; per últim, cercar solucions per millorar l'experiència amb el vehicle elèctric, com el desenvolupament de tres apps.