• Economia
  • Barcelona i València, mitja hora més a prop

Barcelona i València, mitja hora més a prop

Foment preveu reduir el trajecte en tren entre les dues ciutats a partir del segon trimestre del 2018

Imatge del futur de Corredor Mediterrani al seu pas per l'Hospitalet de l'Infant, amb l'autovia A-7 a l'esquerra
Imatge del futur de Corredor Mediterrani al seu pas per l'Hospitalet de l'Infant, amb l'autovia A-7 a l'esquerra
ACN
València
01 de Juny de 2017
Act. 01 de Juny de 2017

El secretari d'estat d'infraestructures, Julio Gómez-Pomar ha anunciat aquest dijous que el ministeri de Foment implantarà de manera directa el doble ample internacional en el tram entre Vandellòs i Castelló de la Plana del Corredor Mediterrani. Gómez-Pomar ha fet aquest anunci durant la seva intervenció en les jornades de treball dels nodes urbans i regions del Corredor Mediterrani, que s'ha celebrat a València. El número dos del ministeri ha indicat que la instal•lació definitiva de l'ample internacional en aquest tram, sense passar per la fase intermitja del tercer fil, es preveu per al tercer trimestre del 2018, moment a partir del qual començarà la fase de proves. Segons que ha explicat Gómez-Pomar aquesta implantació, unida a la finalització de l'ample imbèric en el tram entre Vandellós i Tarragona, permetrà reduir el trajecte de l'Euromed entre Barcelona i València en mitja hora.

 

El secretari d'estat ha especificat que aquest tram entre Vandellós i Castelló de la Plana és un dels que recentment s'han rescindit i que el ministeri ha optat per la implantació directa de l'ample internacional en una segona fase. Així mateix, ha indicat que en el tram entre Vandellós i Tarragona s'està finalitzant la implantació de l'ample de via ibèric, que permetrà un estalvi de temps a l'Euromed, i que posteriorment s'instal·larà una travessa polivalent per poder circular també en ample internacional. 

Amb aquestes actuacions, Foment ha explicat que hi haurà ample de via internacional des de Castelló a la frontera francesa, i que per a les mercaderies hi haurà un tercer fil des de Vila-seca, Tarragona i Sant Vicenç de Calders fins a Castellbisbal. 

Gómez-Pomar ha remarcat el compromís del ministeri de tenir enllestides les obres des de Múrcia fins a la frontera amb França a finals del 2019 per iniciar les fases de proves. El secretari d'estat ha participat en les jornades de treball sobre nodes urbans i regions del Corredor Mediterrani, juntament amb el president de la Generalitat Valenciana Ximo Puig, el coordinador estatal del Corredor Mediterrani Juan Barios, el coordinador europeu Laurens J. Brinkhorst i la consellera valenciana d'Habitatge i Obres Públiques María José Salvador. A la reunió, han acudit representats de tots els territoris per on transcorre el Corredor Mediterrani així com membres del Port de València i de la Comissió Europea. 

A preguntes dels mitjans sobre l'anunci de la doble via internacional entre Castelló i Vandellós, Salvador ha manifestat que s'acaba d'assabentar de la decisió i que els tècnics del seu departament l'estudiarien. Amb tot, ha lamentat que les adjudicacions del 2014 s'hagin rescindit i s'hagi de tornar "a la casella de sortida". Salvador ha afegit que cal abordar de manera conjunta la infraestructura, primerament la connexió amb la resta de les autonomies i la necessitat de connectar amb França. "Si arribem a la frontera i França no ha fet els deures, haurem avançat molt poc", ha advertit.