• Economia
  • Barcelona supera Madrid com a ciutat més atractiva per a les marques estrangeres

Barcelona supera Madrid com a ciutat més atractiva per a les marques estrangeres

La capital catalana rep el 41% de les arribades de marques internacionals, enfront de la capital espanyola, on aterra el 37%

La botiga de Fendi al Passeig de Gràcia de Barcelona | EP
La botiga de Fendi al Passeig de Gràcia de Barcelona | EP
Redacció VIA Empresa
Barcelona
29 de Març de 2019
Act. 29 de Març de 2019

Barcelona ha superat Madrid com a ciutat més atractiva per a les marques estrangeres. La capital catalana ha rebut el 41% de les arribades de marques internacionals, enfront de la capital espanyola, on han aterrat el 37%. Les dues ciutats són les principals destinacions on han desembarcat les marques estrangeres segons dades d'un estudi de CBRE, que revela que un total de 27 noves marques estrangeres han obert la seva primera botiga a Espanya, la qual cosa suposa una disminució del 21% en comparació amb 2017 i pràcticament iguala la xifra de 2016.

Algunes de les marques que han desembarcat a Espanya en 2018 han estat Fendi, Anthropologie, Huawei, Miniso i UGG.

"Espanya continua sent un mercat molt interessant dins dels plans d'expansió dels retailers, gràcies a les bones perspectives econòmiques i del consum, i a l'auge del turisme. A més, Madrid i Barcelona estan entre les sis àrees metropolitanes més poblades d'Europa i disposen d'eixos comercials molt consolidats", ha explicat el director nacional de Retail de CBRE, Gonzalo Senra.

Un total de 27 noves marques estrangeres desembarquen per primera vegada a Espanya el 2018, un 20% menys

En concret, Barcelona i Madrid han estat les principals places per acollir l'arribada de noves marques estrangeres. Entre els carrers més populars es troben Claudio Coello, Serrano i Fuencarral, en el cas de Madrid, i Rambla Catalunya i Passeig de Gràcia a Barcelona.

No obstant això, altres ciutats com Màlaga, Eivissa o Bilbao també han despertat l'interès dels retailers, gràcies a la seva estabilitat econòmica i per la força del turisme. En aquest sentit, el 40% dels operadors han desembarcat en centres comercials, mentre que el 60% ho han fet en locals a peu de carrer.

Quant al segment i l'activitat de les marques, la moda ha retallat el seu pes, del 41% en 2017 al 22% en 2018, en favor operadors de complements i comerç especialitzat que han crescut considerablement.

D'altra banda, segons l'anàlisi, ha augmentat l'arribada d'operadors de luxe i, especialment, de nivell mitjà (del 7% al 31%), mentre que el nombre de desembarcaments del segment mass-market s'ha disminuït.

"Observem que malgrat l'auge del comerç electrònic, els retailers són conscients de la necessitat d'estar prop dels consumidors i, per tant, continuen apostant pels locals físics en les ubicacions més emblemàtiques i transitades de les ciutats", ha afegit Senra. "En aquest sentit, veiem que rètols com Fendi o Anthropologie han obert al Passeig de Gràcia, o Huawei que ho ha fet a la Gran Via", ha afegit.

Respecte a l'origen de les marques, els retailers d'Itàlia, França i els EUA són els països que més aposten per Espanya, sumant el 70% de les marques que han entrat el 2018.