• Economia
  • El sector immobiliari vol captar els 'millennials'

El sector immobiliari vol captar els 'millennials'

El Barcelona Meeting Point 2017 cobrirà les necessitats d'habitatge de les noves generacions i la creació d'una comunitat virtual

El director i el president de BMP anticipen que hi haurà més estands, expositors i patrocinadors.
El director i el president de BMP anticipen que hi haurà més estands, expositors i patrocinadors.
Redació VIA Empresa
Barcelona
16 d'Octubre de 2017
Act. 16 d'Octubre de 2017

La nova edició del Barcelona Meeting Point (BMP) obrirà les seves portes el proper dimecres a la Fira de Barcelona amb els ulls posats en les necessitats d’habitatge de les noves generacions i començant una nova etapa que dóna prioritat a la innovació aplicada al sector i la creació d’una comunitat virtual que doni continuïtat al seu know how al llarg de tot l’any.

Segons el president de BMP i delegat de l'Estat al Consorci de la Zona Franca de Barcelona, Jordi Cornet, “en examinar el moment actual cal posar les llums llargues, la qual cosa costa una mica en aquests dies d'intensa tensió. Si ens sobreposem, el marc general mostra un moment sectorial molt favorable i creixement per als propers 3-5 anys. El capital vol seguretat jurídica, encara que ara això és difícil d’explicar”.

En aquest sentit, el director del saló, Josep Maria Pons, ha detallat que “s'ha incrementat lleugerament la participació d’estands, expositors i patrocinadors (de 206 a 265) i també els metres quadrats nets comercials (augment del 15% respecte de l'any passat) i encara que hem baixat en número d’inscripcions al simpòsium, hem guanyat nous expositors. Fa dues setmanes va haver-hi algun expositor que va dubtar, però finalment tots van confirmar la seva participació”. Ja són 21 edicions de la cita més important de l'immobiliari a Catalunya i Espanya, amb empreses prodecents de 16 països diferents en un moment on les dades macroeconòmiques permeten confirmar la recuperació del sector i el seu canvi de paradigma. 

La recuperació

L'immobiliari repunta econòmicament i els seus productes es consoliden com a valor real en una economia molt volàtil. No obstant això, la falta de producte davant una demanda creixent, tant en habitatge com en un altre tipus de superfícies, està provocant pujades de preus generalitzades i problemes d’assequibilitat, especialment en les grans aglomeracions urbanes. En ciutats com Barcelona, a més, l'oferta del parc d'habitatge social és molt menor que la mitjana europea.

Espanya segueix atraient a inversors immobiliaris internacionals, de manera que el 70% del capital invertit en el sector és d'origen estranger. En el primer trimestre d'aquest any, s'han registrat 6.000 milions d’euros d'inversió, un 38% més que en el mateix període de l'any passat. Durant el 2016 es van vendre 400.000 habitatges -la gran majoria de segona mà-, convertint-se així en la millor dada de vendes des del 2007. La compravenda ha crescut un 16% en el primer semestre de 2017.

La transformació dels millennials

“Es troba en un procés d'una gran transformació per a l'era digital. El sector està assumint nous hàbits, s'està adaptant a les noves necessitats socials i econòmiques i tracta de donar resposta a les noves demandes del mercat, especialment a les de les noves generacions millennials", ha afegit Cornet. En aquest context també ha explicat que s'ha constituït un Comitè d'Innovació amb experts del sector per reorientar aquest canvi de paradigma alhora que s'abordarà temes nous com el concepte PropTech, l'habitatge assequible i en lloguer, la trobada Barcelona Funds Meeting de fons immobiliaris, la sessió dirigida a les Family Offices, per primera vegada en el saló, i també l'associació de dones executives WIRES.

L'ús d'eines digitals permetrà assolir l'objectiu de crear una comunitat virtual i global de BMP amb els expositors i visitants del saló, els qui podran contactar-se i posar en comú els seus interessos, perquè es mantingui el networking de la trobada física anual. Més concretament, el PropTech afecta els processos constructius a la inversió, el finançament, el big data o la domòtica, entre d’altres. El Simposi Internacional de BMP estudiarà com l’immobiliari s’ha vist afectat per aquesta revolució tecnològica. No s'ho perdran personalitats com el CEO d'Airbnb Espanya, Arnaldo Muñoz, o l'ex CEO de BBA, Ángel Cano, i grans SOCIMIS i immobiliàries espanyoles com Merlin Properties, Hispania, o Colonial.​

Habitatge social

Aquest any també es vol donar una atenció especial a l'habitatge assequible i de lloguer, de manera que comptarà amb un panell d'experts internacionals sobre habitatge social que exposaran els seus casos d'èxit a l'estranger com a guia o exemple per a la seva possible aplicació a Espanya. 

“EL CZFB és un dels principals operadors públics amb habitatges programats a la ciutat i la nostra intenció és que abans de finalitzar l’any posar al mercat terrenys que tenim programats per a la construcció d’habitatge al nou barri de La Marina, de manera que això implicarà la construcció d’uns 150 habitatges de preu assequible. Barcelona Meeting Point serà una plataforma per trobar socis immobiliaris i per explicar al ciutadà aquesta intenció estratègica de la nostra nova etapa”, ha conclòs Cornet.