06
de Juny
de
2016
Act.
07
de Juny
de
2016
Més de 362 metres d'eslora, 66 de mànega, 72 metres de altura –l'equivalent a un edifici de 20 pisos des de la línia de flotació-, un pes brut de 227.000 tones i una capacitat de fins a gairebé 9.000 persones, de les quals 6.410 poden ser passatgers i 2.100, membres de la tripulació. Són les xifres de vertigen del que és actualment el creuer més gran del món, l'Harmony of the Seas.
La companyia naviliera Royal Caribbean ha escollit Barcelona com a port base dels creuers pel Mediterrani i aquest diumenge aquest gegant dels mars –gairebé acabat de sortir de les drassanes franceses on s'ha construït-, ha arribat a la capital catalana. Amb 18 cobertes, entre els seus atractius la nau compta amb el tobogan més alt que es pot trobar en una nau, dos simuladors de surf o un parc natural interior amb més de 12.000 plantes. L'Harmony of the Seas realitzarà fins a l'octubre rutes de cinc i set nits pel Mediterrani i després navegarà per el Carib.
Després del pas, els dos anys anteriors, de les germanes petites del Harmony of the Seas –l'Oasis of the Seas i l'Allure of the Seas-, Royal Caribbean ha tornat a apostar per la capital catalana convertint-la en la única ciutat del món que ha estat port turnaround de les tres embarcacions més grans de la companyia. Així ho ha explicat als mitjans Belén Wangüemert, directora general de Royal Caribbean a l'estat espanyol i França. Wangüemert ha afegit que en les 22 rutes que farà la nau aquest estiu es transportaran uns 150.000 passatgers i que l'impacte econòmic serà d'uns 30 milions d'euros.
"Barcelona és una ciutat interessant per al perfil internacional de viatger que tenim", ha indicat fent referència a "l'oferta cultural i gastronòmica" de la ciutat. Uns atractius que, segons la directiva de Royal Caribbean, s'han d'afegir les "bones connexions de l'aeroport" i un bon funcionament de les terminals portuàries. El president del Port de Barcelona, Sixte Cambra, ha ressaltat d'aquest aspecte que la infraestructura té com a "factors clau" la "versatilitat" i l'"eficiència" de les terminals, les quals poden estar operatives individualment, o bé ajuntar-se per encabir un creuer de grans dimensions.
El "model Barcelona" dels ports
Cambra ha assenyalat l'aposta per a la consolidació del Port de Barcelona com a "port base" de les companyies de creuers. Aquest factor suposa actualment el 60% del moviment global de creueristes, que anualment aporten 450 milions d'euros al PIB de Catalunya. El president de la infraestructura ha recordat que Barcelona repeteix en els darrers anys com el millor port turnaround mundial, reconeixement que s'obté en Congrés Seatrade Cruise Global de Miami. "Podem parlar d'un model Barcelona pel que fa als ports", ha assenyalat Cambra qui ha afegit que la "consolidació" és ara el repte a aconseguir.
Pel que fa a les veus crítiques sobre el model turístic que aporta l'activitat creuerista, el president del Port de Barcelona ha apuntat que "totes les opinions sobre les activitats econòmiques en l'àmbit de la ciutat són absolutament respectables", ha afirmat. Cambra ha recordat també que aquestes valoracions es fan en un "context" del que representa "el gran èxit turístic de Barcelona" i "com fer-ho compatible" amb la vida dels barcelonins. En aquest sentit, ha ofert "col·laboració" per tal de poder mantenir amb les institucions implicades "la posició de privilegi" obtinguda per Barcelona a nivell turístic en els darrers 25 anys i també la "convivència normal dels ciutadans".
"Com a entitat pública, si tenim com a prioritat estratègica la il·lusió per potenciar l'activitat de creuers és per al benefici que aporta a la ciutat. No hi tenim una línia de negoci ni estem preservant interessos empresarials", ha aclarit insistint en la riquesa què l'activitat de creuers aporta a la capital catalana.
Un gegant flotant amb tot tipus d'activitats
A banda de les seves enormes dimensions, el Harmony of the Seas compta amb tot tipus d'entreteniments. El creuer està dividit en set espais entre els quals hi ha un Central Park, amb més de 10.000 plantes i flors, el Royal Promenade o zona d'Spa i Fitness. Hi ha un parc aquàtic interactiu per a nens, simuladors de surf i el Ultimate Abyss, un tobogan sec amb una caiguda equivalent a deu plantes del creuer. Els qui vulguin baixar amb aigua, poden accedir al The Perfect Storm, un trio de tobogans aquàtics. Pel que fa a restauració, hi ha un total de 20 restaurants i multitud de bars, entre aquests, una cocteleria totalment automatitzada on les copes les preparen i serveixen braços articulats robotitzats.
La companyia naviliera Royal Caribbean ha escollit Barcelona com a port base dels creuers pel Mediterrani i aquest diumenge aquest gegant dels mars –gairebé acabat de sortir de les drassanes franceses on s'ha construït-, ha arribat a la capital catalana. Amb 18 cobertes, entre els seus atractius la nau compta amb el tobogan més alt que es pot trobar en una nau, dos simuladors de surf o un parc natural interior amb més de 12.000 plantes. L'Harmony of the Seas realitzarà fins a l'octubre rutes de cinc i set nits pel Mediterrani i després navegarà per el Carib.
Després del pas, els dos anys anteriors, de les germanes petites del Harmony of the Seas –l'Oasis of the Seas i l'Allure of the Seas-, Royal Caribbean ha tornat a apostar per la capital catalana convertint-la en la única ciutat del món que ha estat port turnaround de les tres embarcacions més grans de la companyia. Així ho ha explicat als mitjans Belén Wangüemert, directora general de Royal Caribbean a l'estat espanyol i França. Wangüemert ha afegit que en les 22 rutes que farà la nau aquest estiu es transportaran uns 150.000 passatgers i que l'impacte econòmic serà d'uns 30 milions d'euros.
"Barcelona és una ciutat interessant per al perfil internacional de viatger que tenim", ha indicat fent referència a "l'oferta cultural i gastronòmica" de la ciutat. Uns atractius que, segons la directiva de Royal Caribbean, s'han d'afegir les "bones connexions de l'aeroport" i un bon funcionament de les terminals portuàries. El president del Port de Barcelona, Sixte Cambra, ha ressaltat d'aquest aspecte que la infraestructura té com a "factors clau" la "versatilitat" i l'"eficiència" de les terminals, les quals poden estar operatives individualment, o bé ajuntar-se per encabir un creuer de grans dimensions.
El "model Barcelona" dels ports
Cambra ha assenyalat l'aposta per a la consolidació del Port de Barcelona com a "port base" de les companyies de creuers. Aquest factor suposa actualment el 60% del moviment global de creueristes, que anualment aporten 450 milions d'euros al PIB de Catalunya. El president de la infraestructura ha recordat que Barcelona repeteix en els darrers anys com el millor port turnaround mundial, reconeixement que s'obté en Congrés Seatrade Cruise Global de Miami. "Podem parlar d'un model Barcelona pel que fa als ports", ha assenyalat Cambra qui ha afegit que la "consolidació" és ara el repte a aconseguir.
Pel que fa a les veus crítiques sobre el model turístic que aporta l'activitat creuerista, el president del Port de Barcelona ha apuntat que "totes les opinions sobre les activitats econòmiques en l'àmbit de la ciutat són absolutament respectables", ha afirmat. Cambra ha recordat també que aquestes valoracions es fan en un "context" del que representa "el gran èxit turístic de Barcelona" i "com fer-ho compatible" amb la vida dels barcelonins. En aquest sentit, ha ofert "col·laboració" per tal de poder mantenir amb les institucions implicades "la posició de privilegi" obtinguda per Barcelona a nivell turístic en els darrers 25 anys i també la "convivència normal dels ciutadans".
"Com a entitat pública, si tenim com a prioritat estratègica la il·lusió per potenciar l'activitat de creuers és per al benefici que aporta a la ciutat. No hi tenim una línia de negoci ni estem preservant interessos empresarials", ha aclarit insistint en la riquesa què l'activitat de creuers aporta a la capital catalana.
Un gegant flotant amb tot tipus d'activitats
A banda de les seves enormes dimensions, el Harmony of the Seas compta amb tot tipus d'entreteniments. El creuer està dividit en set espais entre els quals hi ha un Central Park, amb més de 10.000 plantes i flors, el Royal Promenade o zona d'Spa i Fitness. Hi ha un parc aquàtic interactiu per a nens, simuladors de surf i el Ultimate Abyss, un tobogan sec amb una caiguda equivalent a deu plantes del creuer. Els qui vulguin baixar amb aigua, poden accedir al The Perfect Storm, un trio de tobogans aquàtics. Pel que fa a restauració, hi ha un total de 20 restaurants i multitud de bars, entre aquests, una cocteleria totalment automatitzada on les copes les preparen i serveixen braços articulats robotitzats.