La revista fDi Magazine, del grup Financial Times, reconeix per segon any consecutiu l'Ajuntament de Barcelona i la seva direcció de Promoció de Ciutat com la ciutat que desplega millor l'estratègia de promoció i captació d'inversió a Europa, per davant d'Amsterdam, París, Berlín i Dublín. Barcelona se situa així en el primer lloc d'entre les 146 ciutats i regions participants.
La ciutat catalana destaca per l'estratègia de rellançament de la marca, la política de transparència per transmetre un clima positiu per fer-hi negocis, la seva indústria tecnològica i el teixit d'emprenedoria i startups.
En un comunicat, el consistori ha explicat que l'informe Ciutats i regions europees del futur 2018/19 (FDI s European Cities and Regions of the Future 2018/2019- FDI Strategy) cita textualment que "malgrat els titulars de premsa amb disturbis després del referèndum d'independència i la fugida d'empreses, Barcelona és una ciutat que ha sabut readaptar-se i que es troba totalment compromesa en la retenció i atracció de la inversió estrangera".
La revista reconeix també la tasca de Barcelona per impulsar els negocis que inclouen la diversitat de gènere en les seves polítiques de recursos humans i les condicions especials per a empreses que afavoreixen la contractació de persones joves sense feina i candidats de més de 45 anys.