El saló Piscina & Wellness Barcelona ha tancat portes amb una xifra superior als 14.000 visitants, dels quals un 56% ha estat públic internacional. Segons l’organització, aquesta edició ha estat la millor de la darrera dècada amb 367 expositors de 30 països. La connexió internacional amb Europa, la Mediterrània i Amèrica Llatina, junt amb el negoci del mercat espanyol, ha estat un dels fils conductors del saló. “Hem atret un visitant de qualitat i clients amb projectes concrets que necessiten aplicar solucions molt enfocades a la sostenibilitat per adaptar tota mena d'instal·lacions aquàtiques tant d'ús residencial com públic a les exigències del context de canvi climàtic en què ens trobem”, expressa Eloi Planes, president executiu de Fluidra i màxim responsable de Piscina & Wellness Barcelona.
Concretament, el saló ha augmentat un 54% la superfície comercial respecte al 2021, ha aconseguit un rècord històric de participació internacional amb un 68% d'empreses estrangeres, i ha incrementat un 40% el nombre de visitants respecte a la passada edició celebrada fa dos anys en plena pandèmia, arribant també a superar en un 16% el poder de convocatòria de la fira del 2019. En aquesta ocasió, a més, ha crescut la presència de compradors internacionals procedents de Mèxic, França, Portugal, Itàlia, Xina, Bèlgica, Alemanya, i de la regió de l'Orient Mitjà. Com a novetat i dins de les mesures de reducció de la petjada ambiental de l'esdeveniment, aquest any totes les piscines i spas exposats a la fira s'han omplert amb aigua de mar vitalitzada. El saló celebrarà la seva pròxima edició entre el 17 i 20 de novembre del 2025.
Amb 1,3 milions de piscines, l’Estat és la quarta zona del món i la segona d’Europa amb més equipaments d’aquestes característiques. Les zones geogràfiques amb major representació a l'esdeveniment són Xina, França, Turquia, Itàlia, Holanda, Estats Units, Itàlia, Regne Unit, Portugal, Bèlgica i Alemanya. A l’hora de fer balanç de l’estat del sector, a escala global, Eloi Planes descriu un retrocés de l’activitat d’aproximadament un 15% respecte dels resultats de l’any 2022. “El centre i el nord d’Europa han patit d’una forma més directa l’impacte de la guerra d’Ucraïna i el sud és la zona que esquiva la baixada”, explica el dirigent de Fluidra. En aquest sentit, des del saló s’ha recordat com “venim d’una etapa de fort creixement des de l’any 2019”.