Barcelona Wine Week (BWW), el saló de referència del vi espanyol de qualitat, ha tancat portes aquest dimecres a Fira de Barcelona amb noves xifres de rècord: 1.266 cellers de 81 Denominacions d'Origen i prop de 25.700 visitants professionals, un 20% internacionals. Per primera vegada, i en la cinquena edició, el saló ha omplert dos pavellons per donar cabuda a l'alta demanda, en una cita que ja s'ha consagrat com la plataforma comercial internacional més gran per al sector del vi espanyol.
I és que, sense sortir d'Espanya, BWW permet tenir a l’abast dels cellers participants els principals compradors internacionals procedents de la gran distribució, l'hostaleria, el foodservice i el comerç especialitzat. Les sinergies establertes durant l'esdeveniment es concreten en més de 13.000 reunions de negoci entre empreses expositores i un miler de grans compradors nacionals i més de 770 importadors clau internacionals de països estratègics com els Estats Units, el Canadà, Alemanya, el Regne Unit, la Xina, Mèxic, el Japó, el Brasil, Colòmbia o Corea del Sud, convidats per BWW amb la col·laboració d'Icex España Exportación e Inversiones. A més, l’impacte econòmic de la celebració del saló sobre Barcelona se situa al voltant dels 17 milions d’euros.
Després de l'èxit de la seva cinquena edició, que ha crescut un 30% tant en xifra d'expositors com en metratge, la mirada ja està posada en la del 2026, en què BWW continuarà amb el seu nou format de dos pavellons i tindrà lloc del 2 al 4 de febrer de l’any vinent.
Durant tres dies, s'han servit prop de 360.000 copes de vi per tastar la producció de grans empreses, així com centenars de petits i mitjans cellers agrupats en 81 Denominacions d'Origen i altres segells de qualitat. Les que han tingut més presència han estat la D.O. Ribera del Duero, D.O.Ca La Rioja, la D.O.Q. Priorat i la D.O. Cava, seguides de les D.O.s Rias Baixas, Navarra, Rueda, Montsant, V.T. Mallorca, D.O. Penedès i D.O.P. Jumilla.