• Economia
  • Barcelona Wine Week tanca la major edició com a cita clau internacional

Barcelona Wine Week tanca la major edició com a cita clau internacional

La cinquena edició de la cita referent del vi espanyol de qualitat ha tingut un impacte de 17 milions d'euros i més de 25.00 visitants professionals

Barcelona Wine Week ha tancat una edició de rècords consolidada com el saló de referència mundial per al vi espanyol de qualitat | Cedida
Barcelona Wine Week ha tancat una edició de rècords consolidada com el saló de referència mundial per al vi espanyol de qualitat | Cedida
Redacció VIA Empresa
Barcelona
05 de Febrer de 2025
Act. 05 de Febrer de 2025

Barcelona Wine Week (BWW), el saló de referència del vi espanyol de qualitat, ha tancat portes aquest dimecres a Fira de Barcelona amb noves xifres de rècord: 1.266 cellers de 81 Denominacions d'Origen i prop de 25.700 visitants professionals, un 20% internacionals. Per primera vegada, i en la cinquena edició, el saló ha omplert dos pavellons per donar cabuda a l'alta demanda, en una cita que ja s'ha consagrat com la plataforma comercial internacional més gran per al sector del vi espanyol.

 

I és que, sense sortir d'Espanya, BWW permet tenir a l’abast dels cellers participants els principals compradors internacionals procedents de la gran distribució, l'hostaleria, el foodservice i el comerç especialitzat. Les sinergies establertes durant l'esdeveniment es concreten en més de 13.000 reunions de negoci entre empreses expositores i un miler de grans compradors nacionals i més de 770 importadors clau internacionals de països estratègics com els Estats Units, el Canadà, Alemanya, el Regne Unit, la Xina, Mèxic, el Japó, el Brasil, Colòmbia o Corea del Sud, convidats per BWW amb la col·laboració d'Icex España Exportación e Inversiones. A més, l’impacte econòmic de la celebració del saló sobre Barcelona se situa al voltant dels 17 milions d’euros.

Després de l'èxit de la seva cinquena edició, que ha crescut un 30% tant en xifra d'expositors com en metratge, la mirada ja està posada en la del 2026, en què BWW continuarà amb el seu nou format de dos pavellons i tindrà lloc del 2 al 4 de febrer de l’any vinent.

 

Durant tres dies, s'han servit prop de 360.000 copes de vi per tastar la producció de grans empreses, així com centenars de petits i mitjans cellers agrupats en 81 Denominacions d'Origen i altres segells de qualitat. Les que han tingut més presència han estat la D.O. Ribera del Duero, D.O.Ca La Rioja, la D.O.Q. Priorat i la D.O. Cava, seguides de les D.O.s Rias Baixas, Navarra, Rueda, Montsant, V.T. Mallorca, D.O. Penedès i D.O.P. Jumilla.