“Barcelona és un gran escenari pel sector audiovisual, ja que tenim una indústria molt potent. Gaudim de tota la cadena de valor, des de continguts, entreteniments, mitjans i tecnologia. I, també, esdeveniments”, assenyala Mike Blackman, director general de l’ISE (Integrated Systems Events), la fira audiovisual més gran del món que malauradament s’ha ajornat fins al maig per l’auge de la variant òmicron. “Gràcies a la nostra fira i la bona relació amb les administracions catalanes, moltes empreses audiovisuals han instal·lat la seu a la ciutat comtal”, afegeix.
Blackman ha tornat per la porta gran a Barcelona i ha obert la novena edició del Zoom Marques, la jornada organitzada pel Clúster Audiovisual de Catalunya, que ha abordat la potencialitat dels esdeveniments per a les marques. Una reflexió sobre innovacions i tendències disruptives en el panorama audiovisual, comunicatiu i publicitari.
A Barcelona podem trobar tota la cadena de valor del sector audiovisual
“Portar la fira audiovisual més gran del món d’Amsterdam a Barcelona ha sigut la millor decisió. Vam fer enquestes als col·laboradors i els hi vam preguntar quines serien les ciutats més interessants per celebrar-ho. Barcelona va guanyar en tots els aspectes, excepte un: l’idioma. Quan vaig venir el 1991 ningú parlava anglès i costava molt comunicar-me amb els barcelonins. No obstant això, en la darrera dècada els catalans s’han posat les piles amb l’idioma i es nota. Pel que fa a les parts positives, podem destacar la facilitat de connexió, l’oferta d’allotjament, l’hospitalitat, la gastronomia i la vida cultural”.
“La pandèmia de la covid-19 millorarà i amb la variant òmicron hi ha un canvi substancial. En aquests moments, la gent no se sent còmode movent-se d’un lloc a un altre. Sé que podrem superar aquests mesos. I estem molt contents amb el suport que hem rebut des de la capital catalana. És una oportunitat per créixer i reinventar-nos", continua Blackman.
L’exigència i sofisticació dels consumidors
Sense cap mena de dubte hi ha hagut una evolució al sector audiovisual català. Cada companyia es coneix més i saben el que han de fer. Abans la televisió ho monopolitzava tot, però segons Blackman “amb la digitalització tot és més fàcil, ràpid, eficient i sobretot sofisticat”. Per exemple l’ISE va passar de ser una fira canalitzada i concreta, a un esdeveniment que impacta en tots els sentits. “Ara veiem arquitectes, hotels, restaurants, i botigues de roba que utilitzen productes audiovisuals. De presentar sense por el que tenen per oferir”. “Si anem al Passeig de Gràcia, podrem veure aparadors digitals, realitat virtual i grans conceptes pels consumidors”, continua.
Les plataformes virtuals han multiplicat per 20 la facturació durant la pandèmia
La nova edició de l’ISE, posposada al maig de 2022, preveu novetats que no hem vist fins ara i que no han sortit al mercat. I sobretot en les plataformes virtuals. Fonts del sector destaquen que “han multiplicat per 20 la facturació aquests mesos”. Sense defugir del debat del metavers, des de la jornada afirmen que “l’audiovisual que més funcionarà serà el que sigui més humà i s’adapti al cos i a la ment”, juntament amb la realitat virtual que té molt a dir.
Finalment, Blackman fa una crida a què companyies com Apple s’adhereixin a l’ISE el 2023. “És l’empresa més atractiva que pot tenir qualsevol expositor”.
L’objectiu del Clúster Audiovisual de Catalunya, juntament amb Blackman, és el d'ubicar l’audiovisual català com a element estratègic i econòmic del nostre país. Pas a pas i amb molt amor propi. Com diu Víctor Costa, director de VIA Empresa, a l’entrevista de fa un any a Blackman: “Un futur català de pel·lícula de ciència ficció que ni la pandèmia podrà aturar. Hola ISE Barcelona, Hello Mister Blackman”.