• Economia
  • El Brexit toca la producció de cotxes a Espanya

El Brexit toca la producció de cotxes a Espanya

La fabricació de vehicles a l'estat espanyol el 2017 cau l'1,5% en relació amb el 2016

La planta de Ford a Almussafes
La planta de Ford a Almussafes
ACN
Barcelona
25 de Gener de 2018
Act. 25 de Gener de 2018

Les 17 factories de cotxes que hi ha a l'estat espanyol, dues d'elles a Catalunya, han fabricat aquest 2017 un total de 2.848.335 unitats, cosa que suposa una caiguda de l'1,5% en relació amb les unitats fabricades el 2016, segons ha informat aquest dimecres la patronal de l'automòbil espanyola Anfac. Una caiguda que respon a la crisi dels mercats més madurs de la Unió Europea com el Regne Unit. El brexit toca la producció de contxes a Espanya, ja que al Regne Unit les matriculacions han retrocedit el 5,7%, cosa que ha suposat un impacte negatiu en les exportacions espanyoles en aquell país que han disminuït un 7,3%.

Aquest descens del nombre d'unitats produïdes a l'Estat és menor del previst (-2,7%) gràcies al bon comportament que ha tingut el desembre amb un creixement de la producció del 22% en relació amb al desembre del 2016. Anfac alerta que l'estat espanyol ha de seguir millorant el seu posicionament i més després que França i Itàlia, competidors directes en el sector, hagin registrat el 2017 creixements en la producció de vehicles. Tot i que en la producció hi hagut una caiguda de l'1,5%, en les vendes a l'exterior, 2.435.336 vehicles, han augmentat un lleuger 0,1%, gràcies a l'increment del 18,2% registrat al desembre.

La producció espanyola de vehicles en l'exercici del 2017 ha mostrat un comportament clarament diferenciat entre el resultat obtingut el primer trimestre de l'any, amb un creixement del 4,7% en relació amb el 2016, i la resta de l'any, on s'han acumulat en el seu conjunt xifres negatives. 

L'altre mercat que ha impactat negativament en el resultat de la producció espanyola ha estat el mal comportament de Turquia, primer mercat espanyol, amb una caiguda de les matriculacions de l'11,8%. 

Finalment, el fet que una gran part de les fàbriques espanyoles hagin començat a fabricar nous models dels seus vehicles també ha influït negativament en el resultat de fabricació final perquè moltes de les seves línies de producció han estat aturades en algun moment per fer les modificacions necessàries per implantar les noves fabricacions.