• Economia
  • CaixaBank i Caixa Enginyers gestionaran el servei d'oficines bancàries mòbils de la Generalitat

CaixaBank i Caixa Enginyers gestionaran el servei d'oficines bancàries mòbils de la Generalitat

A Catalunya hi ha 307.553 ciutadans i ciutadanes de 503 municipis que no tenen sucursal bancària

Les oficines bancàries mòbils permetran als clients de qualsevol entitat realitzar tots els serveis propis d’una oficina bancària | iStock
Les oficines bancàries mòbils permetran als clients de qualsevol entitat realitzar tots els serveis propis d’una oficina bancària | iStock
Redacción VIA Empresa
Barcelona
20 de Febrer de 2024

La Generalitat ha donat a conèixer que CaixaBank i Caixa Enginyers gestionaran el nou servei d’oficines bancàries mòbils. La primera entitat portarà l’atenció personalitzada a 503 municipis d’arreu de Catalunya (distribuïts en 41 comarques) i la segona, a 313 municipis (de 24 comarques diferents). “El repte de reequilibrar millor Catalunya cal assolir-ho treballant des de vessants molt diferents, amb millors serveis educatius, sanitaris, d’infraestructures físiques i digitals, política agrària, industrial o d’habitatge”, afirma Natàlia Mas. En aquest sentit, la consellera d’Economia i Hisenda ha volgut ressaltar que la col·laboració entre l’administració pública i les dues entitats bancàries permet “posar fil a l’agulla a un projecte que garanteix la inclusió financera arreu de Catalunya”. 

El contractes s’han adjudicat per una durada de dos anys prorrogables a dos més i per un import de 990.920 euros anuals. El cost del servei serà compartit per la Generalitat i les entitats adjudicatàries. La previsió és que els nous equipaments entrin en funcionament en un termini màxim de nou mesos. Les oficines bancàries mòbils permetran als clients de qualsevol entitat realitzar tots els serveis propis d’una oficina bancària: retirar i ingressar diners en efectiu, domiciliar el pagament dels rebuts i els tributs als comptes bancaris; consultar moviments i saldo i obtenir extractes de comptes bancaris, entre d’altres. A més, també prestaran una atenció personalitzada en la gestió tant dels comptes com d’altres productes bancaris i financers d’actiu, passiu i d’intermediació.

Cada entitat haurà de fer una proposta de ruta que garanteixi la visita de l’oficina bancària mòbil un dia al mes a cada municipi. En el cas dels pobles de fins a 250 habitants, s’hi hauran d’estar un mínim de 30 minuts i, als de més de 250 habitants, no podran baixar de l’hora. Es preveu que les entitats podran visitar entre 3 i 6 pobles per jornada laboral i que els municipis que queden coberts per les dues entitats (un total de 313) gaudiran de dos dies de servei mensual, cadascun amb una entitat diferent. D’acord amb les bases del concurs, les empreses adjudicatàries hauran d’adaptar els vehicles i incloure-hi la instal·lació d’un caixer automàtic, desenvolupar el programari necessari, mantenir els equips i sistemes i aportar els mitjans humans necessaris per prestar el servei requerit.

Des de l’any 2010 fins a l’actualitat, Catalunya ha perdut un total de 5.961 oficines bancàries. Segons dades del Banc d’Espanya, ha passat de tenir 8.155 oficines el 2008 a 2.194 el 2022. Es tracta d’una tendència generalitzada a tota Europa que, en el cas de Catalunya, ha estat més intensa: mentre que el nombre d’oficines ha caigut 41% a la Unió Europea i un 58% a l’Estat, a Catalunya el descens ha estat del 73%.