• Economia
  • La campanya de rebaixes crearà 150.000 llocs de feina

La campanya de rebaixes crearà 150.000 llocs de feina

Andalusia, Catalunya, Madrid i el País Valencià acumulen més del 60% del total de contractes durant el període

La campanya de rebaixes generarà més 20.000 contractes a Catalunya | Europa Press
La campanya de rebaixes generarà més 20.000 contractes a Catalunya | Europa Press
Europa Press
Barcelona
02 de Gener de 2018
Act. 02 de Gener de 2018

La campanya de rebaixes d’aquest hivern crearà 153.460 llocs de feina en els sectors del comerç, el transport i la logística. Aquesta xifra suposa un augment del 13,9% en el nombre de contractacions respecte al mateix període de l’any passat i la millor xifra de la història, segons un estudi elaborat per Randstad sobre la previsió de contractació durant els mesos de gener i febrer.

 

Andalusia és la regió on més contractes nous es crearan per aquesta campanya, amb un total de 28.160 contractes. Catalunya, Madrid i el País Valencià, per la seva banda, superaran totes elles els 20.000 llocs de feina nous. En total, entre aquestes quatre regions acumulen més del 60% del total d’incorporacions previstes durant la campanya de rebaixes.

A més, totes les comunitats autònomes incrementen el nombre de contractacions respecte a la campanya del 2017, especialment Extremadura (+25,8%), Astúries (+20,7%) i Galícia (+19,3%), segons les previsions de Randstad. A  Catalunya, la xifra d’incorporacions creix un 9,4% respecte a l’any passat.

 

La millor xifra de contractació de la història

En els últims anys, la contractació durant la campanya de rebaixes s'ha vist afectada per l'auge del comerç electrònic, un dels principals impulsors de l'augment previst per al 2018. Segons Randstad, el 2018 se situa com el cinquè any consecutiu amb un creixement de dos dígits, si bé es preveu una lleu desacceleració en la generació de contractes respecte a anys anteriors, quan l'increment se situava per sobre del 18%.

Analitzant la sèrie històrica, Randstad constata que l'esclat de la crisi econòmica es va traduir en un descens de les contractacions realitzades el 2009, un 51,4% menys que la xifra registrada el 2008, quan per primera vegada es van superar els 100.000 contractes. Després de registrar la xifra més baixa el 2009 (49.383 contractes), els contractes motivats per la campanya de rebaixes van encadenar tres anys d'augment consecutiu, entre el 2010 i el 2012. El 2013 van patir una lleu contracció (-2,2%) i, des d'aquest moment, han tornat a créixer fins al 2018 durant cinc anys consecutius.

D’altra banda, les previsions elaborades per Randstad per la campanya de rebaixes confirmen les seves estimacions per a la campanya de Nadal, ja que les xifres aconseguides en aquest exercici són les millors de la història. Per a Nadal, el creixement estimat era d'11,1%, gairebé tres punts percentuals menys que en la campanya de rebaixes.

A causa dels nous hàbits de consum motivats per la irrupció del comerç electrònic, es detecta un augment de la contractació en el sector de transport i logística, com empaquetadors, mossos de magatzem o transportistes, entre altres. Així mateix, també s'incrementen les necessitats de professionals d'atenció al client i contact center.