Amb les xifres a la mà és més fàcil convéncer. És el que ha intentat fer aquest dimarts a Madrid el secretari autonòmic d'Habitatge, Josep Vicent Boira, en la lluita institucional pel Corredor Mediterrani. El responsable valencià ha recordat que el tram de carretera de menys de 300 quilòmetres més congestionat pel tràfic pesat en tot l'Estat és el València-Castelló, amb 3.405 camions al dia i més d'11 milions de tones, per sobre dels trams Barcelona-Girona, Tarragona-Barcelona i Madrid-Toledo.
Boira ha participat en la taula redona sobre el Corredor Mediterrani que ha organitzat el Col·legi d'Enginyers de Camins, Canals i Ports de Madrid, on s'ha mostrat convençut que el Corredor "és el projecte més estratègic que té avui plantejat Espanya en termes d'infraestructures i també el més multimodal, en afectar a una via fèrria, a la carretera així com als principals ports de l'Estat".
Exigència d'un calendari i noves reunions
En aquest sentit, Boira ha recordat que és un projecte "àmpliament compartit i reivindicat" per les autonomies per les quals discorre, però també pels sectors empresarials, acadèmics i polítics. Davant la presència de Juan Baris, coordinador del Corredor Mediterrani del Ministeri de Foment, ha exigit "un calendari clar i multi anual de finançament del Corredor, a resguard dels vaivens de la negociació dels Pressupostos de l'Estat".
A més, ha apuntat que des de maig de 2017 no ha tornat a celebrar-se cap reunió -que en principi devien ser periòdiques- i ha apuntat que "establir un marc de treball és més necessari que mai atés que la Comissió Europea ha entrat en un període d'interinitat quant a les principals València s'estudiarà una possible reunió de totes les comunitats autònomes implicades".
"Fa 100 anys ja va ser un valencià el que va prendre la iniciativa del Corredor Mediterrani i anem a seguir fent-ho malgrat que li pese perquè és el nostre futur el que està en joc" ha recordat el secretari autonòmic després d'assegurar que "destinar fons a aquesta infraestructura és clau en el cas de València, on a partir de 2020 s'haurien de començar les obres del nou accés ferroviari a la ciutat, la connexió ferroviària València-Castelló i la reordenació del nus de València".