• Economia
  • Els catalans gasten un 26% més en aliments saludables que fa cinc anys

Els catalans gasten un 26% més en aliments saludables que fa cinc anys

El creixement està per sota de la mitjana estatal (29,2%) però representa un "interès més gran" per part de la població a l'hora de millorar els seus hàbits

Una parada de fruita i verdures al Mercat de la Concepció, a Barcelona | ACN
Una parada de fruita i verdures al Mercat de la Concepció, a Barcelona | ACN
Redacció VIA Empresa
Barcelona
13 de Gener de 2025
Act. 13 de Gener de 2025

La despesa en aliments saludables ha crescut un 25,9% a Catalunya entre el 2019 i el 2023, cosa que "reflecteix un interès més gran de la població catalana per millorar els seus hàbits". És la conclusió d'un estudi de TBS Education-Barcelona, que situa el territori al lloc número 14 del rànquing estatal de consum de menjar saludable.

 

D'altra banda, Catalunya ocupa el vuitè en el consum de no saludables, segons l'entitat. A tot l'estat espanyol, la despesa en aliments saludables i no saludables ha augmentat un 29,2% i un 17,2% en els últims cinc anys. Ara bé, si mirem només els no saludables, malgrat que la inversió hagi augmentat més de 17 punts, el seu consum s'ha retallat un punt i mig.

El professor de TBS Education-Barcelona, Edgar Sánchez, ha destacat que el consum dels catalans "reflecteix barreres que dificulten la transició a una alimentació més equilibrada". També ha subratllat que la despesa mitjana de carn de boví a Catalunya "està entre les més altes del país, reflectint factors tant econòmics com culturals": és la novena comunitat amb més consum de boví i porcí. A l'Estat, el consum d'aquesta classe de productes ha repuntat un 22% en cinc anys.

 

El nord menja més saludable

Com a curiositat, l'informe destaca que les comunitats del nord de l'Estat acostumen a tenir un estil de vida més saludable que les del sud. Andalusia, Extremadura i Múrcia són les tres regions que menys destinen en productes saludables, mentre que Galícia, Navarra i País Basc lideren el rànquing, amb un augment del 37,5%.