• Economia
  • Més d'un 40% dels catalans té pensat canviar de banc

Més d'un 40% dels catalans té pensat canviar de banc

El cobrament de comissions injustes, l'oferta d'alternatives i la mediocre atenció al client, són els principals motius que porten els catalans a fer un canvi

La ciutadania catalana valora positivament la simplicitat del procés d'obrir-se un compte | Cedida
La ciutadania catalana valora positivament la simplicitat del procés d'obrir-se un compte | Cedida
Redacción VIA Empresa
Barcelona
24 de Març de 2023
Act. 24 de Març de 2023

Durant els darrers anys, hem pogut observar com el sector bancari es troba en plena transformació, on el tancament de sucursals, l'augment de comissions o l'accés als diners en efectiu han esdevingut temes d'actualitat. En aquest context, la ciutadania catalana continua buscant alternatives per satisfer les seves necessitats.

 

Les dades publicades al II Estudi 'Percepció i hàbits dels espanyols respecte al sector bancari' realitzat per Nickel, donen a conèixer les opinions dels consumidors cap a aquest sector. Segons l'estudi, un 16,02% dels catalans afirma que segurament es farà un nou compte en un altre banc, mentre que un de cada quatre, el 26,56%, s'ho està pensant. D'aquesta manera, un 42,58% dels enquestats tenen pensat canviar de banc. Aquest fet suposa un augment del 4% respecte a la mitjana estatal de l'any anterior (38,2%). 

Un 42,58% dels enquestats tenen pensat canviar de banc

Els causants d'aquestes xifres

En aquest sentit, el cobrament de comissions injustes, l'oferta d'altres plans o productes més propers a les seves necessitats i una mediocre atenció al client, van ser els principals motius que van portar els catalans a canviar de banc la darrera vegada que ho van fer. Actualment, el sector bancari pretén oferir serveis amb un valor diferencial respecte del de la seva competència, i això s'ha pogut veure reflectit en un dels motius per canviar de banc.

 

A l'hora d'obrir-se un compte bancari, el que més valoren els catalans és la senzillesa del procés i estalviar-se tota la paperassa possible, sent aquesta la prioritat del 42,19% dels enquestats. Aquest resultat difereix de la mitjana de la resta de l'Estat, on els enquestats prioritzen l'atenció personal.

“En un context econòmic tan incert, tots ens hem tornat molt exigents amb els serveis i productes que contractem, i els serveis bancaris no en són una excepció" ha apuntat Mónica Correia, CEO de Nickel Espanya, qui també ha afegit que "és evident que la població catalana reclama el millor de dos mons: el digital i el presencial".

Correia: "És evident que la població catalana reclama el millor de dos mons: el digital i el presencial"