Els consumidors catalans s’han gastat una mitjana de 2.341 euros el 2017 en compres online, un 50% més que l’any anterior, segons l’Observatori Cetelem sobre comerç electrònic. Els productes més sol·licitats a través d'internet pels catalans han estat d’oci, viatges, moda, dispositius mòbils i calçat i complements.
Pel que fa als hàbits de compra, el 18% dels catalans que ha comprat en línia afirma fer compres una vegada cada 15 dies, mentre que el 17% ho fa una vegada per setmana i el 10%, diverses vegades a la setmana.
Segons els consumidors, el més negatiu de les compres per Internet són les despeses d'enviament no gratuïtes, no poder veure i tocar el producte, i la dificultat per fer devolucions.
Els mitjans de pagament més utilitzats en les compres online han estat Paypal, targeta de dèbit i la targeta de crèdit fi de mes, aquesta última amb una utilització molt per sota de la mitjana espanyola (un 27% davant el 35%).
D’altra banda, el 55% dels internautes catalans han dut a terme alguna compra en línia a través del seu dispositiu mòbil aquest any, sent els productes d’oci, viatges i moda els més adquirits a través dels smartphones.