• Economia
  • El 63% dels catalans utilitzen la premsa per decidir la compra d'aliments

El 63% dels catalans utilitzen la premsa per decidir la compra d'aliments

Així ho recull un estudi de tendències de l'agència Evercom

Imatge de l'interior d'un supermercat | iStock
Imatge de l'interior d'un supermercat | iStock
Redacción VIA Empresa
Barcelona
30 de Juny de 2023
Act. 02 d'Agost de 2023

El 63% dels catalans segueix les publicacions dels mitjans de comunicació per decidir la compra d’un determinat producte d’alimentació. Aquesta és la principal conclusió d’un estudi de tendències realitzat per l’agència de comunicació i màrqueting Evercom. El sondeig s’ha dut a terme a partir de 1.000 enquestes, vinculades a les preferències dels consumidors. 

8 de cada 10 persones enquestades, un 79%, admeten haver modificat les seves pautes de compra davant d’una notícia negativa llegida als mitjans. Segons les dades de l’estudi, el 65% dels catalans i les catalanes mostren predilecció pel menjar i les experiències gastronòmiques. En aquest sentit, la meitat dels consultats volen anar a un restaurant amb la seva parella. 

El 58% dels catalans enquestats afirma haver comprat o consumit en alguna ocasió un nou producte d'alimentació després de veure'l anunciat positivament en les notícies. El 26% manifesta haver realitzat la compra o consumir-ho en diverses ocasions, mentre que un 16% d'enquestats mai s'ha vist influenciat per una valoració positiva d'un aliment en premsa. En termes de gènere, els homes reconeixen sentir-se més influenciats (52%), respecte a les dones (48%), destacant un major impacte en aquells d'edats compreses entre 35 i 44 anys (39%).

En el rànquing dels principals canals que inspiren una major fiabilitat i influeixen en la decisió de compra del públic català, es troba la televisió (29%), seguida de la premsa escrita (24%), els mitjans digitals (22%) i la ràdio (16%). En contraposició, i lluny del que molts poden pensar, les xarxes socials són considerades pel 41% dels catalans com el mitjà de comunicació menys fiable en la decisió de compra o producte d'alimentació: només un 9% les considera un canal verídic.